lördag 16 september 2017

Tappning idag

Sov större delen av dagen innan tappningen. Premedicinering som vanligt innan och idag blev jag extremt trött. Det visade sig att det var på akutröntgen ingreppet skulle göras, men jag orkade inte ens bli orolig eller upprörd över det. Jocke var såklart med. Är så evinnerligt tacksam att jag har honom. Inte en sekunds tvekan att han ska åka 11 mil för att vara med den stund det tar och sen åka hem igen ❤️.

Sticket gick jättebra! Bedövningen kändes inte mer än vanligt och resten kändes inte alls. Lite segt att komma igenom bukhinnan och läkaren fick ta i en hel del och när hon kom igenom blev det med ett ryck, men det gick bra. Så jäkla skönt! Jag blir nästan euroforisk när det går så där bra! 🙏

Efteråt var jag ännu mer trött och utmattad. Det rann på hur bra som helst och efter dryga två liter började jag få känningar från ryggen. Vi bestämde att göra en paus och jag fick en extra värktablett. Men sen satte kramperna fart ☹️. Samma sort som förra gången, kraftiga smärtor över bröstet och en känsla av att det dras åt ett band och jag fick jobbigt att andas. Bad om och fick en morfinspruta. Det har lugnat ner sig men är långt ifrån bra. Ska avvakta lite och se om det ger sig, annars får jag be om en till. Maten fick de ta ut igen. Finns inte på kartan att jag kan äta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar