söndag 24 september 2017

Sovit oroligt i natt. Vaknat flera gånger och trott det var morgon. Har haft ont i ryggen/lungan. Totalt rann det ut 0,9 liter ur lungan och sen drog de dränet. Läkaren idag bedömde att jag har stora mängder Ascites och vill att det ska göras ett ultraljud och en tappning. Hon misstänker också att jag en ansamling av vätska i vävnader i sidan, vilket gör att jag får smärtor. Man ska kolla det samtidigt med ultraljud. Förhoppningen var att ultraljud och buktappning skulle ske idag så att jag kan få min cytobehandling i morgon. Tyvärr fanns det ingen tid idag så nu ska man försöka få till det tidigt i morgon FM och cyto på EM och sen HEM! Inte till avd 1 i Sala, utan HEM till Ljömsebo 😂. Hoppas verkligen det blir så!

Fick besök av brorsan och Kajsa idag. Vi var ner till kafeterian och fikade. Skönt att lämna avdelningen en stund. När Conny och Kajsa gick avlöstes de av Sandra och Amanda. Dagen gick jättefort med så mycket sällskap ❤️❤️❤️ och nu är jag supertrött 😴.


2 kommentarer:

  1. Låter som en skapligt bra plan, hoppas det håller och att buktappningen går bra.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja, håller tummarna för dig också ❤️

    SvaraRadera