torsdag 21 september 2017

Lågt kalium

Fruktansvärt trött igår. Sov, sov och sov. I morse var jag som en död sill. Taxichaffisen som hämtade mig stank som det värsta horhuset i Texas men jag höll truten och kröp in i baksätet. Orkar inte gnälla och bråka hela tiden.

Har sovit på avdelningen sen jag kom kl 7 i princip. Ja förutom när jag får furix, då gör jag en egen stig i korridoren till toaletten. Träffade läkaren idag med, som berättade att mina levervärden är påverkade så det här med att undvika alvedon tyckte han var en bra idé! Jag har inga jättestora avvikelser men tillräckliga sa han. Han har fortfarande inte fått svar på mitt järnvärde men han tror inte det är jättelångt med tanke på hur övriga blodstatusen ser ut. Mitt kaliumvärde har sjunkit pga av vätskedrivande, så nu får jag mediciner för det. Det läkemedel jag får sänker blodtrycket så han tordes inte gasa på för mycket sa han, så vi skyndar långsamt. Tydligen kan låga kaliumvärden ge trötthet också, så det spelar säkert in i att jag är så trött.

Nu ska jag bli lite omhändertagen av Angelica och Roger. Blir hämtad på sjukhuset och tillbringar eftermiddagen hos dem. Skönt att vara bland lite människor nån gång 😊. Får se hur länge jag orkar hålla mig vaken 😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar