söndag 31 januari 2016

Känner mig tjatig men

nu är jag så infernatiskt trött igen. Kroppen känns som att den är helt utlakad, finns ingen energi i musklerna! Vill helst bara ligga i soffan och sova. Nu kan jag ju inte göra det hur som helst då jag har Amanda här men om jag lägger omkull mig en stund så somnar jag ovaggad. Det är inte normalt för att vara mig. Brukar aldrig kunna somna mitt på dan, men nu skulle jag kunna sova dygnet runt känns det som. Kan jag ha någon infektion på gång i kroppen? Nåt som är fel med vitaminer/mineraler? Eller är det levern som börjar ta stryk? Eller vad f-n är det frågan om? Ursäkta språket, men jag VILL MÅ BRA!

Egentligen ska jag väl inte klaga, men jag blir lite orolig över att inte veta vad det beror på. Jag tycker att jag borde må superbra med tanke på hur jag äter och rör mig, jämfört med tidigare men jag får nog inse att jag faktiskt ÄR sjuk. Kroppen blir väl påverkad av tumörerna. Jag slogs av det idag, vilken skillnad det ändå är på mitt mående idag mot om jag hade fått cellgifter. Jag läser dagligen inlägg från andra i grupper på facebook om hur dåligt de mår. Många av dem orkar knappt in i duschen, kan inte äta, får inte behålla maten, har ont, blåsor osv. Jag minns så väl hur det var när jag fick cyto! Jämfört med det mår jag betydligt bättre. Så jag ska väl inte klaga egentligen..... Men jag skulle vilja veta vad det är som gör att jag mår som JAG gör! Kan ju inte skylla på gifter direkt. Men men, jag får som sagt komma ihåg att jag är sjuk....

Längtar efter sol och värme. Efter att ligga på en sandstrand och lyssna på vågskvalpet. Höra barn som leker, fåglar som kvittrar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar