lördag 9 januari 2016

En bra dag

till ända. Har fått mycket barnbarnsmys då Amanda sovit bredvid mig i min säng ❤️ Så trots snarkningar och tandagnisslan var det jättemysigt och vi sov gott. Emelie hade tjejkväll här i hår, med tacomiddag oxh bubbelbad. Dom var 8 tjejer, sex av dem tröck ihop sig på Emelues rum och sov kvar :-). Dom hade jättetrevligt, av ljudvolymen att döma. Jag vaknade 01:30 och då stog de i badrummet och tvättade bort ansiktsmask :-)

Idag fyllde svärsonen år så vi var till Kolbäck på em. På vägen dit stannade vi på Mc Donalds då vi inte hade ätit lunch. Jag visste att jag skulle få sallad och soppa hos Helen, men jäklar vad när det var att jag tog en hamburgare! Började förhandla och resonera med mig själv om för och nackdelar medan magen skrek av hunger och suget och lukten gjorde att jag på riktigt tänkte tanken!  Men så klart att jag tog mitt förnuft till fånga, det hade inte varit möjligt att äta den maten, finns inte en chans. Jag hade fått upp den, garanterat. En vanlig Sibyllaburgare hade varit betydligt svårare att motstå :-) Hur som helst fick jag jättegod Färnkålssoppa hos Helen och Petri, och en god kycklingsallad! Kändes mycket bra att äta det istället för skräpmaten :-)

Jocke plockade bort julen när vi kom hem. Granen åkte ut och alla tomtar står nu på bordet och väntar på att bli nerpackade i kartonger. Ja, nu är det bara att vänta in våren :-). SNART ska jag plocka fram såjord och krukor och börja förodla. Chili och paprika står först på listan. Längtar till våren då jag får sätta igång odlingen på riktigt.

Tacksam över att jag ännu en dag mått bra ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar