fredag 22 januari 2016

Min dag i dag

I morse drog det kring fötterna när jag kom upp! Satte snabbt igång en brasa och eldade hela dan. Jobbade några timmar i väntan på att temperaturen skulle stiga. Morgonpromenaden fick vänta och blev en eftermiddagspromenad. Då var det "bara" -12 grader :-) . Det blev korta rundan idag, bara 2 km men det kändes som att det räckte! Gick förbi hästarna och hackade hål i deras vattenhinkar också! 

Två slöhögar! Dom är knappt utanför dörren nu för tiden. Ligger mest och sover. Smilla går ut och vänder nån gång ibland men Smulan håller sig inne. Det märks att dom har lite långtråkigt då de ställer till det här hemma! Välter blommor, gräver ur jord ur krukor, tuggat på julbocken. Ja den står i ett hörn och väntar på att flyttas ut i förrådet. 

Här är ytterligare två slöhögar :-) Kortet dock taget här om dagen! Mycket mys blir det för att hålla värmen ;-) Katterna hjälper till dom också! 

Här om dagen pratade jag med en tjej på FB i telefon. Hon heter Julia och går igenom samma resa som jag. Hon rekommenderade mig att göra egenhealing för att stärka det mentala och hon hade själv fått hjälp av boken "Healingkoden". 
Idag får jag ett meddelande av Jenny Haals att hon köpt något åt mig ich Jocke åker efter jobbet och hämtar ett paket. Döm om min förvåning, och glädje!, när jag ser att det är den här boken jag fått! Blev sååå glad :-) Tack snälla Jenny! ❤️ Nu ska här healas! 

Kram till er alla ❤️

2 kommentarer: