måndag 18 januari 2016

En trevlig dag med trevligt besök

Tog en morgonpromenad och tittade naturligtvis till hästarna. De hade inget vatten. Dom hade sparkat  sönder hinkarna i hagen så det låg plastskärvor lite här och där. Hästarna stog och slickade på isen och skrapade med hovarna :-( . Bestämde mig för att ringa länstyrelsen på em, efter mitt besök.

Elisabet från jobbet kom och hälsade på. Vi fikade, åt lunch och pratade. Fyra timmar bara flög iväg och det var jätte trevligt att träffas ❤️

Jag tog en promenad till på em, och gick förstås till hästarna igen. Det såg likadant ut nu som i morse.   Hästarna var påtagligt törstiga nu med. Jag ringde länsstyrelsen men de hade ingen telefontid förrän i morgon. Då jag var så arg och upprörd ringde jag ägaren, fast jag visste att jag inte skulle få svar. Det fick jag inte men efter en stund ringde hon upp! Jag måste bara först säga att jag var lugn hela samtalet, brusade inte upp, svor inte, var inte otrevlig.....jag talade om att jag är orolig för hennes hästar då dom inte har vatten. DET behövde jag inte vara. Hon såg till att dom fick dricka de dom behöver, hon åker dit 4 ggr om dagen! Jag påtalade hästarnas energiska beteende, att de söker vatten varje gång jag går förbi men hon bedyrade att dom får det dom behöver. "Ni BEHÖVER inte vara oroliga för mina hästar. Jag har jättemycket kontakt med länsstyrelsen", säger hon. Jag tolkar det som att fler reagerat och ringt. Hon frågade om jag kunde hästars anstomi och därmed behov, hon tyckte att jag kunde använda släggan som ligger vid hinkarna, för att slå hål på isen. Hon sa också att hon måste få sköta sitt jobb! Jag tipsade henne om att be föreningen att få dra en elkabel så att hon kan ha typ doppvärmare i hinkarna, vilket hon sa att hon ska göra. Vi får väl se hur det blir med det. Jag ringer i morgon till länsstyrelsen hur som helst! Jag tycker det är fruktansvärt att se hästarnas maniska sökande efter vatten varenda gång, varenda dag. Lider så med dem.

Nåväl, kvällen slutade i spabadet och det var riktigt skönt. Nu kommer jag somna ovaggad tror jag.

God natt och sov så gott ❤️

5 kommentarer:

  1. Hejja min djurrättskämpe 😉 // Raudmäe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nån måtta får det vara! :-)

      Radera
  2. Det var såå trevligt att träffas Carina! <3 Håller med dig att tiden bara flög iväg. Å tack igen för maten och fikat. Väldigt gott. :-)
    Kram <3 /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ❤️- ligt välkommen åter. Vi måste ju ta den där promenaden som aldrig hanns med ;-) kram

      Radera
    2. Tack! ❤ Kram /Elisabet

      Radera