tisdag 19 januari 2016

Nöjd med dagen/resonansterapi

Gick upp kl 7 och skjutsade Emelie till skolbussen. Har inte hjärta att låta henne gå när det är så kallt och hon är då tacksam att få skjuts. Tog sen en promenad, hem och åt frukost och jobbade i princip hela dagen. Tog en paus för att äta bara och på em tog jag en till promenad. Bar in en massa vad också! Jobbade några timmar till och det kändes så jäkla skönt att få lite gjort. Både jobbmässigt och att ha rört på mig ordentligt, och fått frisk luft! Ja, det har varit en bra dag helt enkelt. Just ja, ringde länsstyrelsen också.

I morgon ska jag in till Västerås på em och få resonansbehandling. Jag var ju till tft-hälsan tidigare och han hade fel på apparaturen så jag fick komma tillbaks senare. Jag var där och genomgick analys och behandling. Det kändes helt ärligt jätteskumt! Han, Ola, ger ett jättebra intryck och han verkar mycket kunnig i det han håller på med. Men det här med redonansterapi kan jag nada och har aldrig förstått vad det är. Hur som helst så fick jag ha på mig ett par slags hörlurar som var kopplade till en apparat och den till datorn. Ola beskrev det som att kroppen skannades ungefär som vid magnetröntgen. Jag kunde titta på en skärm där resultatet visades, vilka olika belastningar som fanns i kroppen. Apparaten visade att det finns cellförändringar och att levern är belastad. Den var dock inte överbelastad utan klarade bra av det den håller på med. Jag hade lite bakterier på fel ställen i kroppen och dem behandlade han. Det skedde också genom lurarna, apparaten och datorn.

När jag berättar om det här för andra hör jag själv hur det låter! Hur kan man bara tro på nåt dyligt? Men faktum är att han prickade in vart i kroppen jag har belastningar och jag blev efter nån dag så gott som av med smärtorna jag haft i ljumskarna. Jag har haft jätte ont i flera veckor, har haft svårt att komma igång när jag setat en stund, ont när jag promenersr osv. Nu är det så gott som helt borta. Känner liiiite av det ibland, men det är inte mycket. I morgon ska jag göra en behandling till.
Det är kanske lite i fel ordning men jag ska googla på resonansterapi för att försöka förstå vad det egentligen är. Hittade denna:
http://www.naturligtsinne.se/Naturligt-vad%20ar%20bioresonans.html

I morgon är planen också att jag ska träffa mina härliga barnbarn och två av mina vuxna barn :-) Två av tre, det är inte illa det. Längtar efter dom konstant! ❤️

Nu är det sovdags känner jag, kroppen och knoppen har gjort sitt för idag! God natt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar