måndag 11 januari 2016

Välbehövligt, Trevligt sällskap idag/ provsvar i morgon

I dag var jag helt inne på att jag skulle jobba hemifrån några timmar. Första dagen efter långledigheten. Men så blidde det icke. Jag var tvungen att byta lösenord för att komma in i dataprogrammet och det kan jag bara göra ifrån jobbet. Så det blev till att städa istället, men det behövdes ju det med :-)

Min kära faster kom på besök och vi slog ihjäl några timmar ihop. Det var skönt att prata en stund, eller en stund....flera timmar. Det kändes när hon gick hem som att jag pratat hål i huvet på henne. Men hon såg ganska välmående ut när hon gick så jag tror inte det var nån större fara. :-) Jag skottade lite snö, tog en promenad runt området så gott det gick i snön och kunde konstatera att plogbilen inte prioriterat våran lilla väg. Det gick att ta sig runt men mycket mer var det inte. Lagade sen mat, Rödspätta med tre olika såser och olika tillbehör. Potatis till Jocke och Emme och sparris och tomater till mig. Senapssås till Jocke, äggsås till Emme och citronsås till mig :-) Vad gör man inte för att tillfredsställa allas behov. Funderade på att ta ett varv till runt området men då plogbilen fortfarande varit här nu på kvällen struntar jag i det. Det blir ännu jobbigare och svårare att pulsa i snön med pannlampa.

Idag var det extra skönt att ha sällskap, att prata av sig lite, för att skingra tankarna och slå ihjäl tiden. Väntan inför beskedet i morgon gnager på ganska rejält, framför allt de senaste dagarna. Tankarna far runt hela tiden, olika scenarion spelas upp. Tänk om hon säger att jag har fått fler tumörer på andra ställen, eller att de jag redan har, har vuxit. Eller tänk om hon säger att det stått still, inte hänt nånting,  Eller tänk om hon säger att de minskat! Denna väntan....... Jag har fått frågan av flera, hur jag tänker göra om de har vuxit eller blivit fler, om jag kommer att ta cellgifter då....jag kan inte svara på det riktigt. Det beror sig på hur det ser ut totalt sätt. Svårt att säga innan man har något att förhålla sig till. Vi får se i morgon. I morgon får vi besked. I morgon vet vi.

Jag hade inte tänkt titta på "Nej till cancer"  i kväll, men gör nog det ändå. Det kommer bland annat bli ett reportage om en kille som provat en ny medicin som ännu inte är godkänd i Sverige, och inte någon annan stans heller. Tror det är en sorts medicin som påverkar immunsystemet, som hjälper kroppen att själv ta hand om tumörerna, precis som jag försöker göra. Intressant att höra vad de säger om det. Det finns ju ytterligare mediciner som påverkar immunförsvaret och jag ska ta upp frågan med min läkare i morgon.

Ja gott folk, jag återkommer i morgon med besked om både det ena och det andra. Jag ska ta extra mycket magnesium i kväll så att jag kan sova. Trevlig kväll på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar