fredag 15 januari 2016

Fryyyyyser

I morse var det bara 16 grader inne, -18 ute. Brrrr, det var lite halvsvalt faktiskt. Jocke har fixat ventilation i huset så det är en jämnare kyla nu mera :-)

Jag fryser konstant! Från att under flera år varit supervarm och svettats lätt, har jag börjat frysa, frysa och frysa. Jag tycker inte om att frysa, det tar mycket energi. Om man har underproduktion i sköldkörteln kan man bland annat bli fryssen men enligt provet jag tog är min körtrl i normalt skick. När jag gick till Balance by life visade den analysen på låg energiproduktion i kroppen och jag har flera symtom som tyder på att sköldkörteln inte klarar sitt jobb optimalt. Om man har låg produktion ligger morgontempen lågt, under 36,6. Jag har tagit morgontrmpen nu vid flera tillfällen och har aldrig legat över 36 grader. I morse hade jag 35,5 grader! Inte undra på att jag fryser! Kroppen klarar uppenbarligen inte av att reglera temperaturen ordentligt. Mer jod sa Ola på Tft-hälsan, så nu är den dosen dubblad. Ska köpa nåt preparst på hälsokost också, som ska vara bra.  Tyroxin tror jag det heter.

Jag trotsade kylan och tog en långpromenad mitt på dagen och det var faktiskt riktigt skönt. Rätt klädd funkar det bra. Det gäller att ha lager på lager. Blev rejält varm och slutade frysa för en gångs skull :-)

Ikväll har vi badat i spabadet. Det var också riktigt skönt. 40 gradigt vatten, - 18 grader och stjärnklart! Mysigt! Blev ordentligt varm av det också och nu ska jag värma mina vetekuddar och krypa ner med i sängen! God natt och sov så gott ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar