måndag 25 januari 2016

Trevlig helg


Helgen gick som vanligt fort. På lördagen tävlade Emelie i hoppning för första gången. Hon var jätte duktig och modig men hästen vägrade tre gånger och hon blev utesluten. Hon blev så besviken men hon kämpade på bra och gav inte upp!

Fick kärt besök på em/ kvällen då Helen och Petri kom. Hade en trevlig kväll med god mat, som Jocke lagade. Jag var dock lagom trevlig, som somnade i soffan vid kl 21 :-( Men det gick inte att göra annat än att somna, jag var så fruktansvärt trött! Fick rå om dom på söndan iallafall, då var jag lite piggare :-) 

Var till Angelica och skötte om djuren oxå. Vattnet hade frusit, både inne och ute! Vi fick smälta snö på spisen så att alla djur fick vatten. Det behövdes några liter så det tog en stund :-) Vattnet fixades iallafall på söndagen som tur var! 

Ja, så var det måndag idag igen! Dagarna går fort. Skönt att värsta kylan släppt lite, men det får gärna vara minusgrader ett tag till för min del. Det värsta är att det blir sååå halt när det töar och fryser, det blir svårt med promenaderna då. Här på grusvägarna blir det ordagrannt isgata, det går nätt och jämt att ta sig fram. 

Nu ska jag krypa i säng och få min skönhetssömn :-) 
God natt och sov så gott ❤️ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar