tisdag 5 januari 2016

Slappardag delux och tankar kring provsvar

Idag har det som varit mest ansträngande att ändra läget i soffan! FY vad trött och seg jag varit idag, det är så jag skäms. Men jag unnade mig en sån dag, behövde det verkligen. Lagade faktiskt mat också, och rensade granatäpplen. Så liiiite har jag gjort ;-)

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag får röntgensvaret över bröst och rygg. Jag tänker på det nästan hela tiden och hoppar i taket varje gång telefonen ringer. Läkaren ska ju rings om provsvaren ser riktigt illa ut. Hittills har det varit tyst därifrån och det kan det få fortsätta med. Det är ju inte ens säkert att svaret kommit ännu, så tystnaden behöver inte betyda någonting. Jag tar inte ut någonting i förskott.

Känslan över allt det här varierar från dag till dag. Vissa dagar känns det så positivt och jag känner mig supertaggad, har en stark tro på det jag gör, ser ljust på framtiden osv. Andra dagar känns det supertungt, jag känner att jag inte orkar hålla på. Det skulle vara mycket enklare att bara ta cellgifter och morfin för att slippa smärtor, äta det jag vill och bara vara "sjuk". Men varenda cell i mig skriker mot det och nån liten ängel sitter på min axel och skriker KÄMPA! När jag läser om alla kvinnor i facebookgrupperna som kämpar mot sin cancer och alla biverkningar av behandlingar, känner jag så starkt att jag inte vill dit! Inte nu, inte än. Av alla kvinnor jag följer på dessa sidor så kämpar så gott som alla mot biverkningarna av cellgifter och det är vidriga biverkningar. :-/ Jag förmodar att jag kommer att komma dit jag också en vacker dag, men ju senare desto bättre. Och om det vill sig riktigt, riktigt väl, så försvinner de här tumörerna utan cellgifter!

Jag mår ganska så bra i kroppen nu. Förutom att jag är trött och slö i dag så har jag haft en hel del energi och jag har promenerat en hel del. Får upp ett bra tempo och har ökat på distansen. Snart uppe i 5 km :-) Det är superbra med tanke på att jag knappt klarade av 2 i höstas. Det känns att musklerna börjar återhämta sig så sakterliga efter cellgifterna. Jag vet att det kan ta flera månader till men så länge det går framåt är det bra. Jag märker att effekten av cellgifterna börjar ge sig på andra sätt också! Fått börja raka benen igen :-)

Ha en bra och trevlig kväll ❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar