lördag 17 december 2016

Lite allt möjligt

Emelie sov hos Alva fredag till lördag så jag och Jocke var själva på fredag kvällen. Vi spelade kort hela kvällen och hade jättemysigt. Lördag förmiddag slappade vi mest och åkte sen till Angelica och Roger och drack en kopp kaffe. Ett besök på Dollarstore och Liljas blev det med. Vi har plockat och fixat här hemma under EM/kvällen och nu är det godnatt. De här helgerna springer iväg. Ja det gör varje dag i och för sig!

I morgon är det 4:e advent! Snart Jul och sen står det inte på förrän det är Nyår! Undrar vad 2017 kommer att ha i sitt sköte! Hoppas på ett år som innehåller mycket glädje och resor 😊 Skulle önska en skön och varm sommar också. Även om jag inte har något emot vintern så längtar jag efter våren och sommaren. Det är ju så underbart när det börjar töa på våren. När solen skiner, fåglarna kvittrar och det är skönt att sitta ute och dricka kaffe! Härligt😊 Tiden går som sagt fort och snart är vi där. Jag kom på här om dagen att det inte är såååå långt kvar tills jag kan sätta frön 😊 I februari åker chili- och paprikan ner i krukor.....och i mars är det dags för flera andra sorter. Så 2-3 månader, sen är odlingssäsongen igång! Läääängtar!

Men innan dess ska vi fira jul och nyår och vi ska ta oss igenom januari som brukar kännas så lång. Men om set bara är snö och inte allt för kallt funkar januari också! Om det nu blir möjligt att vi kan resa i februari så har vi något att se fram mot och då går tiden ännu fortare 😊 Så, det är snart sommar 😂😂😂

Jag ser verkligen fram mot röntgen i januari också. Nu kännas er som att det är evigheter sen vi fick veta hur det ser ut på insidan. Magen är fortfarande platt och mjuk 🙏 vilket talar för att cellgifterna gjort det dom ska. Frågan är om det var tumören i bukhinnan eller tumörerna på äggstockarna som orsakade vätskan. Egentligen spelar det ingen roll, förutom att OM det skulle vara äggstockarna som spökar kommer jag att driva frågan om operation stenhårt. Jag vill sluta med cellgifter så snart jag törs men jag vill inte få tillbaks problemen med vätska i buken. Jag kommer att få jobba stenhårt för operation och jag kommer förmodligen inte få gehör för det. "Det är inte försvarbart att operera när det är så mycket spridning till andra ställen", kommer hon att säga med största sannolikhet. Ja, den dagen den sorgen!

Igår och idag har jag druckit mitt nya C-vitamin och ingefärsshot med jämna mellanrum. Förkylningen är som bortblåst idag😊 Det är heeeelt makalöst vad effektivt det är! Pappa har också pimplat ingefärsshot och hans förkylning vände på ett dygn! Allt vi behöver finns i naturen. Precis framför oss, och bara väntar på att stå till tjänst!

Lite magnesium på det för att slippa Krypningar, så säger jag godnatt nu. ❤️


2 kommentarer:

  1. Oj vad du är duktig med kost och div "ämnen" och medikamenter. Aktivitet är du också bra på och du visar fighting spirit till tusen. Jag beundrar dig i det. Blir spännande med röntgen i januari, jag ska också göra det då. Har bestämt mig för att avstå från strålningen, det blir så mycket biverkningar när området mellan lungorna strålas. Känns i alla fall bra, jag blev erbjuden strålning, fick all information omkring behandlingen och fick ta beslutet själv. Jag kom hem i torsdags kväll från Gran Canaria där det var så varmt och skönt. Hoppas att du kan komma iväg, det ger god energi. Det finns säkert möjligheter nu när cytostatikan haft så god effekt. Ha nu en bra vecka så här inför julen.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack Ullis. Jag gör så gott jag kan, tänkte hänga mig kvar åtminstone till nästa jul ��
    Strålning kan säkert precis som cellgifter vara nödvändigt ibland men kan ställa till en hel del. Bra att du fick info så att du kunde fatta eget beslut.
    Hoppas du hade en skön semester och fick ladda energi❤️ Ha det gott, kram

    SvaraRadera