tisdag 6 december 2016

En bra dag 😊 Torsk och äggsås

Började dagen med att få iväg dottern som försovit sig, till skolan. Käkade frukost och åkte till Angelica och gick igenom kläder som jag rensat ur garderoben. Åkte sen och lämnade prover och hon lyckades på första försöket 😊👍

Tog en rask promenad på 3 km och hade det inte varit för hungern så hade jag gått längre men när jag kände hur magen skrek efter mat gick jag hem 😊 Det var såååå skönt att promenera, kallt och soligt!  Mår så bra idag och har energi!!! Det är så underbart. Innan jag lagade mat mediterade jag och djupandades i 20 min och det var också skönt. Katten fick sig en omgång med päls- och klovård innan maten också. Lika bra att få det gjort 😊

Blev sååå sugen på torsk och äggsås och gjorde en variant av det. Inte som "vanligt" men klart godkänt!

Torskrygg kryddad med salt,  peppar och chilikrydda, stekt i kokosolja med vitlök. Äggsåsen är gjord på havbas och smaksatt med salt och citron. Försökte reda av den med pofiber men det gick sådär 😊. Till det serverades ett mos gjort på broccoli, blomkål och bladselleri, kryddat med salt och peppar! Gott! 

4 kommentarer:

  1. Härligt med en bra dag och inte mycket går upp mot vällagad torsk. Duktig du är som promenerar så mycket, det ökar välbefinnandet. Har fått cytostatika med kortison också förstås. Nu är jag blodröd i ansiktet och det hettar på kinderna men det är ju övergående. Fick en pratstund med två strålningsläkare också. Har vägt för och emot och nu valt att avstå från strålning. Det suger lite men biverkningarna från hjärta, lungor och matstrupe kan bli svåra. De förstorade lymfkörtlarna satt i området mellan hjärtat. Jag mår ju bra ännu och cytostatikan har hjälpt hittills. Ha en bra dag.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. De förstorade lymfkörtlarna satt alltså i området mellan lungorna och inte "mellan hjärtat". Jag är nog lite snurrig idag, vet inte om jag ska skylla på behandlingen eller resfebern.//Ullis

      Radera
    2. 😂❤️❤️❤️

      Radera
  2. Ja strålning kan ställa till det så det avstår jag så länge jag bara kan. Jag är på väg till behandlingen nu och kommer att vara med i klubben "grisröd om kinderna" jag med i morgon 😂. Och då åker du till värmen! Hoppas du får det såååå bra! ❤️ Ha en bra dag Ullis

    SvaraRadera