tisdag 27 december 2016

Födelsedagsfirande

I dag har vi firat maken som fyller år. Han är i sina bästa år med de grå tinningarnas charm 😊 Emelie och jag fixade frukost på sängen åt honom i morse och paket såklart. Helen kom vid lunch och vi tillbringade några trevliga timmar tillsammans. Spelade spel och fikade. På kvällen kom min bror med familj och Anna, Peter och Jesper. Det var manfall av besökare på grund av sjukdom så vi fick MYCKET smörgåstårta över. Jockes arbetskamrater blir glada i morgon 😊

Som jag berättat tidigare har min mage varit i olag i några dagar. Igår kväll fick jag jätteont i nedre delen av magen, så mycket att jag tog värktabletter och gick och la mig kl 19:30. Jag sov hela natten och vaknade med "hangover" och har känt av det hela dagen idag. Brukar inte känna av morfinet så länge men den här gången blev jag riktigt bakis 😖 Det onda i magen är tack och lov borta iallafall.

I morgon är det dags för behandling igen. Nr 8 i ordningen. Jag hoppas att det inte blir så många fler. Hoppas att röntgen ska visa på resultat som gör att jag kan/vågar sluta med cellgifter och bara satsa på alternativ. Återstår ännu några veckor tills jag vet. Just nu känns det som långt dit men tiden brukar ju gå fort. Apropå tid så måste jag orda fram min journal från onkologen så att jag kan skicka den till SOS- international för bedömning av försäkring. Det mest troliga är att de i nuläget kommer att bedöma att försäkringen inte gäller men hoppas gör jag ju att de säger ok. Om de inte säger ok nu så tänker jag att jag får ansöka igen längre fram i januari när läget varit stabilt en längre tid, så ska det nog ordna sig. Tänk två veckors semester med sol, värme, snorkling, god mat och avkoppling! Balsam för både kropp och själ......


2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en härlig jul. Det ger god energi som behövs. Jag har också mottagit cytostatika igår (onsd, idag (torsdag)är jag blodröd och varm i ansiktet. Ingen vacker syn kan jag säga. Hoppas behandlingen gick bra för dig. Passade på att gå på rean också, en väska som jag tittat på flera gånger och som kostat 2999kr var nu nedsatt till halva priset. Först tänkte jag -varför ska jag som snart ska dö köpa den? Sen tänkte jag -varför inte och köpte den! Det gäller att försöka se glaset som halvfullt och inte som halvtomt. För mig har det varit lite svårt i Jul.
    En stor skillnad mellan dig och mig är också att jag absolut vill fortsätta min cytostatikabehandling medan du helst vill slippa. Hoppas vi får som vi önskar och att vi får ett jättebra år 2017.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ullis, vi har en del gemensamt och en del som skiljer oss åt. Tycker du gjorde helt rätt som köpte väskan! Men jag förstår hur du tänker, jag är likadan. Som att kosta på mig att gå till tandläkaren t ex. Onödiga pengar när jag inte har problem! Men va fan, jag är inte död än så det är klart att jag ska ta hand om mig fast det kostar! Vi måste leva HÄR och NU, för SEN är det försent.
      Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!

      Radera