torsdag 22 december 2016

Behandling nr 7

Ja idag klarades behandling nr 7 av, utan problem! Porten fungerade inte direkt men hon var duktig och fick igång den nästan på en gång. Jag fick vänta lite på behandlingen idag då de väntade in provsvaren. De tog tid på sig men jag har ju mig själv att skylla. Nu låg jag inte i sjön heller. Jag hade trevligt sällskap idag. Först kom en f.d arbetskamrat och pratade en stund, som själv får behandling. Sen kom Birgitta upp, mammas vän sedan deras barnsben. Så Birgitta har alltid funnits med 😊. Stor kram och Tack för sällskapet idag Birgitta och för den goda salladen ❤️.

Jag har varit extremt trött efter behandlingen idag. Men nu när jag ligger i sängen kan jag inte sova och jag börjar känna hur krypningarna börjar vakna till i både armar och ben. Fast jag tagit mitt magnesium. Apropå det. Tidigare har jag avstått alla hälsokostpreparat på behandlingsdagen och dagen efter då jag hört påståenden om att de kan krocka med cytostatikabehandling. Men nu har jag bestämt mig för att ta allt även behandlingsdagar. Det var första gången idag. Det här med att det ska krocka och förlora effekt tror jag inte riktigt på. Och jag har såklart fått detta ifrån någonstans och ja jag har läst på FB i en av grupperna att detta med att vitaminer och mineraler kan påverka cellgifter är  mycket outforskat och tvivelaktigt och sannolikt skrämselpropaganda för att få oss att hålla oss ifrån icke patentmöjliga preparat som kan bota cancer. Sant eller ej, jag vet inte men jag väljer att tro på det.

Nu ska jag kalla på John Blund igen ✨❤️

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur får du reda på alla kosttillskott och alternativ? Det verkar spännande.
    (Jag har spridd bröstcancer och får en väldans massa cellgift som jag i och för sig tål bra,) men allt är nog värt att prova i mitt läge. /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Jag är med i olika grupper på Facebook där det finns mycket kunnigt och duktigt folk. Har du Facebook? Vi kan bli vänner där isåfall så kan jag lägga till dig i ett par bra grupper. kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen.
    Tyvärr är jag inte med men på Facebook. Men jag ska ta mig en funderare på den saken. Tack för allt du delar med dig av. /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag är mer tveksam till nyttan av kostillskott under cytostatikabehandling. Vad jag förstår kan ev vissa "ämnen" i kosttillskotten reparera de cancerceller som skadats av cytostatikan. Det vill vi ju inte ske! Jag skulle vilja ta gurkmeja som lär var antiinflammatoriskt, har spridd trippelnegativ bröstcancer som är inflammationsdrivet men jag vågar inte ta det. Jag upplever att det här med kosttillskott mm är en djungel som är mycket svår att sätta sig in i. Ha nu en underbar Jul.//Ullis

    SvaraRadera