måndag 19 december 2016

4:e advent

Jocke fixade och grejade här hemma på dan. Han har bland annat gjort iordning ett gästrum så att Daniel ska ha ett eget litet krypin under julhelgen och andra också dom senare ska övernatta! Det blev jättebra, praktiskt och funktionellt! Han är duktig mitt ❤️.

Jag och Emelie åkte in till Sala för att handla de sista julklapparna. Döm om min förvåning när hela centrum var STÄNGT! Hur är det möjligt helgen före jul? Det var bara att konstatera faktum och åka hem😳 Bestämde att vi skulle åka till Västerås istället men fick veta sen att Sala centrum öppnade kl 12. Synd för dem att de missade oss som kunder 😂. 

Helen kom på besök❤️. Stackarn blev satt i jobb här, genom att klippa kattklir och bada och borsta katten, och sen klippa mig! Hon fick kaffe och mat iallafall, och kramar ❤️
Helen "kan" inte klippa men fick till det riktigt bra! Jag hade tänkt klippa mig i Sala på FM men det var som sagt stängt. Nu är det några cm kortare och jag tycker set blev helt ok! Tack Helen ❤️. 

På EM åkte vi till Västerås och trängdes med folk på Erikslund. Så nu är klapparna inköpta och julen kan komma 😊. Nu återstår att lägga in sill, göra rödbetssallad och baka lite kakor. Ja köttbullar och Hansson ska lagas också men det blir senare i veckan. 

Igår lagade jag flera olika maträtter för att frysa. Jag gjorde broccolisoppa, broccolumos, köttfärssås på hönsfärs och kålpudding på hönsfärs. Alltså, den kålpuddingen är den godaste jag ätit! Jäklar vad gott det blev! Idag ska jag göra Zucchinirullar i tomatsås igen, för att ha färdigt i frysen. Det är så skönt att ha färdiglagad mat i frysen att ta fram när tid, lust och ork tryter. 

Ha en bra dag och försök att inte stressa i julstöket 😊❤️

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa att du är så aktiv och verkar må bra. Skönt att vätskan i buken inte fyller på sig, det måste ha varit jättejobbigt för dig. Jag har ju själv goda erfarenheter av Taxol så här långt. Får se hur länge det håller för mig. Har haft en liten förkylning sedan hemkomsten men det känns bättre nu. Ska ha behandling onsdag efter jul så det ska väl gå bra. Ha det så bra i julveckan och stressa inte för mycket.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack Ullis. Skönt att förkylningen lagt sig ❤️ Dy får ha det så gott och ta det lugnt du med. Kram

    SvaraRadera