torsdag 1 december 2016

Dagen idag

Vaknade utsövd och pigg 6:40. Mådde fysiskt bra och gick upp för att kolla vikten och att träffa min älskade dotter innan hon skulle iväg till skolan. Så började de där negativa tankarna genomsyra hela mig. Såg allt som inte låg på sin plats, saker som ska läggas undan, katthår överallt, hittade inte mina jeans, vågjäveln visade 1kg plus redan, jag tog potatismjöl istället för bikarbonat i vattnet för att basa kroppen (!!!) , ja jag genomsyrade mig själv med negativ energi. Bestämde mig för att boka av både Magnus och Owe idag och bara sitta i min fotölj och tycka synd om mig själv. Men sen kom jag att tänka på gårdagens "note to self":  "Skärp dig nu, Carina! Du är dina tankar! Du styr över hur du tänker! Omprogramera dig nu och se till att LEVA så länge du kan! Njut av dagen. FÅNGA dagen och ta till vara på livets goda stunder!!! Pronto! Kapich! Basta!  ❤️🙏❤️"

Så det ska jag anamma idag, nu, på en gång. En text som jag fick av en fin person i Alingsås, Maj, för många år sen och som jag tycker är så fin är denna:

💫❤️💫
Dagen idag är en märklig dag
Den är din
Dagen igår föll ur dina händer 
Den kan inte få annat innehåll än du redan gett den
Men dagen idag, den har du
Den kan du fylla med vad du vill
Använd dig av det
Dagen idag är en underbar dag
Den är din!
💫❤️💫



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar