onsdag 14 december 2016

Förkylning, tillverkning av C-vitamin och lite mage

Som jag skrev igår, känns det som att det är något på gång i kroppen. Varje morgon jag vaknar känner jag mig förkyld men det brukar släppa efter en stund. Nu känner jag dock att det blir mer och mer....tung i kroppen, kliar och sticker i näsan, ont i kroppen....ont i leder och muskler 😟. Jag hann aldrig klart med ingefärsshoten igår men den står på tillredning just nu 👍.

Apropå tillverkning så ska jag börja tillverka Liposomalt c-vitamin! Det innebär att man blandar askorbinsyra med Lecithin och vatten och kör detta först i en mixer och sen i en Ultraljudstvätt. Då får man ett C-vitamin som tas upp av kroppen på ungefär samma sätt, lika effektivt, som vid intravenösa injektioner, vilket maxar effekten. C- vitamininjektionen används på kliniker vid cancerbehandling och ska vara mycket effektivt. Så igår beställde jag de preparat som behövs och var och köpte en ultraljudstvätt! Här ska boostas immunförsvar 😊😊😊 Hoppas ju på att min analkande förkylning ska vika hädan också! Ultraljudstvätten är avsedd att rengöra smycken och andra metallföremål så jag kan använda den till annat också. Ska bara passa så inte Jocke börjar göra rent skitiga och oljiga verktyg i den 😊


Angående magen är jag lite fundersam....det känns inte som att det fylls på vätska. Jag går inte upp i vikt och jag kan knäppa mina jeans 😊 Vågen visar bara några hundra gram mer idag än dagen efter sista tappningen som ju faktiskt var för 15 dagar sen! Så det tyder på att det inte fylls på vätska. Men jag har en konstig känsla i magen. Så fort jag äter eller om jag dricker mycket, känns det som att det trycker på i mellangärdet. Så som det kändes när jag hade mycket vätska. Det är som att mat och vätska trycker på något i magen och en stund efter att jag ätit eller druckit försvinner det igen. Jag får för mig en massa saker....men jag vet också att jag ibland tänker för mycket!

Nä nu ska jag sparka igång dagen med lite frukost. På grund av "sjukkänsla" i kroppen tror jag att jag hoppar över promenaden idag. Jag spar den iallafall till senare idag.

Allt gott ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar