söndag 13 november 2016

Trött och sliten / ketogen kost

Vaknade idag 7:30 och låg kvar i sängen till 8:30. Det har inte hänt på länge men skönt var det. Jag halvsov ju hela dagen igår pga medicinerna och nervpersen av ingreppet och på kvällen sov jag gott i soffan. 19:30 slocknade jag och böt sen bara plats till sängen och sov hela natten. Så sömn har det inte varit brist på det senaste dygnet. Ändå har jag varit riktigt trött idag. Seeeeeg, både i knopp och kropp. Jag har ont i magen, det känns nästan som sendrag i mellangärdet och ut i ryggen ibland. Böjer mig gärna lite framåtlutad när jag går då det känns mindre då. Jag hoppas det går över snart så att jag får energi. Jag var iallafall ute och gick i det fina vädret en stund. Till och med Emelie följde med mig och Jocke på en promenad. Mycket snö, alldeles vitt, vindstilla, sol och klarblå himmel och -7 grader! Kan det bli så mycket bättre en vinterdag?

Natalie kom och hälsade på och ska vara här till i morgon❤️. Mysigt att få träffa henne en stund, det blir inte så ofta längre. Hon pluggar, jobbar, har kille och kompisar så det blir inte jätte mycket tid över. Men det är mysigt när hon kommer och det är kul att se hur mycket hon och Emelie betyder för varann. Vi hade lite prat om livet och så och lite tungt blir det emellanåt, men det känns bra och viktigt att kunna prata även om det som är svårt och jobbigt.

Jag överväger starkt att lägga in en högväxel för att försöka få cancern att stanna av och helst dra sig tillbaks. Jag har kontakt med en jätteduktig tjej på nätet som pluggar till läkare och som själv är drabbad av cancer. Ja det var hon som gjorde Ironman under pågående cellgiftsbehandling och magsjuka 😊. Hon har presenterat ett protokoll för mig, en diet som innebär några dagars fasta per månad och i övrigt en strikt ketogen kost, i kombination med olika hälsokostpreparat. Jag förstår att det är en mycket tuff diet som kommer att kräva mycket av mig. Tålamod, envishet, hunger och ett rågat mått jävlaranamma kommer att vara nödvändigt. Jag ska läsa på och sätta mig in i vad det innebär för att sen bestämma mig om jag vill och orkar satsa på detta. En sida av mig känner att det är väl bara att göra och gå "all in" medan en annan sida känner att jag vet fasiken inte om jag orkar!

Det här protokollet är det amerikanska forskare som har forskat på och i labstudier på möss har de fått bra resultat. Det visar att fastedieten är särskilt bra i kombination med cellgifter. Den ökar immunförsvaret och mördarcellerna, gör cancercellerna mer lättåtkomliga och sårbara för cellgifterna och påverkar även stamcellerna. Det lilla jag har hunnit läsa om det verkar mycket lovande och därför jäkligt intressant. Dieten kombineras med ett antal olika hälsopreparat och det är dyrt tyvärr. Pengar, pengar, pengar 😩 Som sagt, jag ska läsa på mer och sen bestämma mig. Jag tycker hela grejen med ketogen kost är svårt då jag får svårt att veta hur, eller vad jag ska äta. Kosten ska bestå av 80% fett, 4-5 % kolhydrater och resten, ca 15 % protein! Hur äter man 80% fett??? Hur får man i sig det och VAD äter man? Man äter väl inte skedvis med kokosolja till lunch 😖. Som sagt, mer studier krävs 😊

God natt och sov gott ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar