fredag 25 november 2016

Fejat inför advent och lite annat

Idag har varit en bra dag. Vaknade tidigt och gick upp och startade dagen vid 06:30. Har fått lite gjort idag. Bäddat rent i sängarna, städat och plockat, strykit gardiner och dukar och lagat mat. Och det har känts bra, jag har till och med energi kvar 😂 Underbart!

Jag skulle hämta Emelie vid bussen idag. Slängde i backen på bilen och åkte. Det small till lite och jag förstod inte var det var. Det kändes bara så bra att jag visste att det inte var någon av katterna! Körde vidare och så small det till igen. Stannade bilen och klev ur. Det visade sig att sladden till kupévärmare satt i! Hur skulle jag kunna veta det undrar jag? Det är lätt hänt sa grannen 😂 Ingen större skada skedd!

Pratade med sonen i telefon idag. Jag blev så glad av att prata med honom för han var på så bra humör och hade sån framtidstro och var så positiv. Tänk vad det smittar av sig, vilken sinnesstämning man är i! ❤️❤️❤️

Börjar få biverkningar i händer och fötter av cellgifterna nu. Jag är jätte torr i huden och det liksom bränner och är ömt. Börjar tappa allt mer hår, ögonbryn och ögonfransar......ja det är inte annat att vänta. Tur jag lärt mig hur jag ska sminka mig och knyta hårsjalar 😊.

Nu blir det Idol och mys i soffan. Får se vem som somnar först ikväll. Emelie och Jocke brukar konkurrera om förstaplatsen. Tror Emelie förlorar idag för Jocke snarkar redan, innan det ens börjat 😂. Ja fredagar är lite tröttsamma minsann 💤😴💤😴

Ni som orkar hålla er vakna får ha en riktigt trevlig kväll 😘


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar