måndag 28 november 2016

En ny vecka, nya tag

Idag har jag känt mig lite piggare och har mått bättre. Angelica kom på förmiddagen och vi var ut och tog en promenad med hennes hundar. Det var kallt men soligt och det var så skönt att komma ut. Kul och trevligt att ha sällskap på promenaden också 😊

Har pysslat lite med julklappar idag och lagat lite mat. Gjorde egen bearnaisesås och den blev så god. Det är då kul varje gång jag lyckas få till det. Gångerna är många då jag fått kasta allting efter att ha misslyckats flera gånger. Men den här gången gick det bra som sagt!

I morgon är det buktappning igen 😩 Jag hade önskar samma läkare som förra gången men det gick inte att få till. Ska vara på dagvården kl 11 och premedicineras och ska inte vara på röntgen för sticket förrän kl 13:30. Jag ifrågasatte hur det ska hinnas tappas ur med tanke på att dagvården stänger kl 16 och det brukar alltid ta 6-7 timmar att tappa. Jag kommer flyttas till avdelningen på EM sa hon och ev kan jag bli inlagd 😳 Men det vill jag inte, jag ska åka hem! Angelica är så snäll så hon kommer och är med mig hela dagen och skjutsar mig hem sen. Jocke behöver åka med Emelie till ridningen så det var skönt att det gick att ordna så här.

På onsdag är det behandling igen. Jag har känt av sista behandlingen betydligt mer än tidigare. Mycket tröttare och ont i händer och fötter, som brännskador nästan. Har även ont i kroppen. Och tappar håret....inte tagit bort det ännu....snart 😬

Idag har det kommit liiiiite liiite snö! Det ligger ett puder på marken och bara det lilla gör att det ser trevligare ut 😊

Trevlig kväll på er ❤️

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna att buktappningen går bra och det gör det säkert. Även om du blir inlagd så betyder ju inte det att du inte kan gå hem senare på kvällen. Det är frivillig vård det handlar om och du går hem när du vill. Du ska förstås i första hand lyssna på vad läkarna säger och göra som dom tycker blir bäst för dig. Ha det så bra!//Ullis

    SvaraRadera
  2. Jo jag brukar vara lydig nu för tiden och göra som dom säger 😊 Men jag uppfattade att dom ville att jag skulle övernatta på sjukhuset om det blev för sent, men såååå sent ska det ju inte behöva bli....

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra för dig med buktappningen.//Ullis

    SvaraRadera