söndag 27 november 2016

Advent Och loppis

Tänk att det är första advent redan. Snart är det jul och nytt år!
Det är mysigt med julen, pyntet och ljusen. Jag hoppas på massor med snö också 😊 Det snöade lite i morse och det blåste halv orkan så det snöade i sidled. Det blev tyvärr inte mer än ett tunt puder.

Igår var kroppen jättetrött! Redan när jag vaknade kände jag mig mer död än levande. Sov till klockan var över 8, och det brukar aldrig hända. Emelie skulle till Eira och sova över så vi käkade frukost och åkte dit hon och jag. Jag tog en kopp te och åkte sen till Sandra och barnbarnen. Så typiskt att kroppen var spak just idag när jag skulle till dem. Orkade just ingenting men får ta igen det en annan dag. Det var mysigt att träffa dem iallafall.

På kvällen käkade vi gratinerad hummer och tog ett glas vin. Somnade i soffan och släpade oss in i sängen vid 23. Ja, orken tryter för oss båda nu för tiden. Vi hade en mysig kväll hur som helst ❤️

I morse blev det rejält med hår i handfatet och det är bara att konstatera att det börjar bli hög tid att ta fram rakapparaten. Vill verkligen inte 😩

Idag var vi på loppis i Sala på fm. Helen och Mikaela hade hyrt bord och sålde för insamlingen till mig ❤️ Vi var inte kvar så länge då min kropp började göra ont och påkalla behovet av vila. Vi fyndade lite iallafall, eller ja, Jocke fyndade 😊
Nu inväntar vi besök av Hanse, Erika och småfolket 😊 En hund också skulle jag tro! Och snart kommer Emelie hem ❤️
Ska passa på att meditera och djupandas en stund och hoppas få ihop lite energi.

Ha en trevlig advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar