torsdag 10 november 2016

Sömnlös natt Och go granne

Natten har inte varit så rolig. Hade fruktansvärda myrkrypningar i benen, och även lite i armarna, redan när jag gick och la mig. Tog extra magnesium men det hjälpte inte. Åh vad enerverande det är med dessa krypningar! Har också sprungit på toa stirt antal gånger under natten och varje gång har jag haft svårt att somna om. Mycket vätska som ska ut ur kroppen tydligen. Fick samma effekt efter förra behandlingen också. Hoppas det kan tömmas ur så jag slipper tappningen i morgon 😜

Ja nu har dagen börjat! Vaknade 05:20 och upptäckte att Jocke redan åkt till jobbet. Nu kan jag inte somna om så det är lika bra att gå upp och koka kaffe. Har börjat sticka igen så jag ska fortsätta med mina alster 😊

Jag måste berätta om vår goa granne! En kvinna som bor här, Lisbeth, har erbjudit sig att skjutsa Emelie till skolbussen varje morgon. Tidigare blev Emelie hämtad av bussen här strax utanför området vilket innebar att hon fick gå/cykla på vår grusväg 1,5 km. Det gick ju an då det inte är nån tragik här just. Med en ordentlig pannlampa funkade det bra även i mörkret och jag skjutsade henne när det var ösregn eller blankis.

Sen hon började på högstadiet anser kommunen att hon ska kunna gå 4 km till bussen. Det innebär att hon nu får ta sig 3,5 km varav 2 km är på en landsväg, en krokig smal väg utan belysning och väggren. Vägen är på sina ställen så smal att det är svårt för bilar att mötas och folk kör som idioter på vägen ibland. Emelie har cyklar under hösten men nu går det ju inte med så mycket snö. Lisbeth har sagt länge att hon kan skjutsa Emelie, då hon ändå åker upp till postlådorna och hämtar tidningen vid den tiden Emelie ska till bussen och hon tycker inte det gör henne något att åka några km längre! Hon är sååååå snäll, och hon vill inte ens ha bensinpengar. Hon kommer nu varje morgon kl 07:25 och tutar när hon är här! Jag säger ju det, det finns många jordänglar här i världen 😊❤️. Jag ska ge henne något för att visa uppskattning🌹

Nä, nu blir det kaffe! Ha en bra dag 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar