tisdag 22 november 2016

Hudvård, make-up och sjalknytning

Igår var jag på kurs 😊 Kurs för att lära mig om hudvård, make-up och hur man knyter huvudsjal för cancerpatienter. Vi var 12 st och tre sminköser som var duktiga på detta och lärde ut lite knep kring hur man lyfter fram ögonen och målar ögonbryn som inte finns. Vi fick en stor nessesär med produkter, som rengöring, krämer, fondation, consealer, puder, rouge, maskars, ögonskugga, kajal, ögonbrynspenna, läppstift, läppglans.....synd bara att jag inte använder något av det. Men jag vet någon som gärna vill ha 😊 Vi fick lite tips om hur man kan knyta huvudsjalar också och det var nog det jag hade bäst utbyte av.

Håret lossnar allt mer och ögonbryn och ögonfransar börjar lossna 😩 Tycker det lossnar mer den här gången än i höstas....eller så minns jag inte riktigt hur det var. Ja vi får se hur länge jag kan vänta med att raka av det. Nu gör det inte ont i hårbotten längre men jag ska ju få en ny dos i morgon.....

Idag ska jag till läkaren på onkologen. Har lite frågor som jag hoppas få svar på....

Det kan vara så att jag har lyckats träffa på en människa som inte drar sig för att sko sig på människor som är sjuka och som griper efter det sista halmstrået. Jag kommer förmodligen ha anledning att återkomma kring det.

Nu inväntar jag däremot en genuint omtänksam och genomgo människa, en av de jordänglar jag träffat på, som kommer hem till mig innan han åker till jobbet, för att ge mig healing! ❤️

Ha en fin dag alla fina ❤️

2 kommentarer:

  1. Det är mycket tragiskt med människor som vill sko sig på andra i utsatt läge. Jag blir så förbannad att jag kan smälla av faktiskt!!//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt sjukt att folk har mage, men när det kommer till pengar drar sig inte vissa alls.

    SvaraRadera