söndag 6 november 2016

Ringt onkologen

Vaknade tidigt efter en god natts sömn. Så skönt att jag kan sova på nätterna igen! Har gått upp mellan kl 6-7 de senaste dagarna och det är så skönt att ta vara på dagarna och att somna i tid på kvällarna.

Magen är svullen idag med. Vågen visar över 8 kg "övervikt". Det är konstigt att jag inte har smärtor av det! Känner mig stind och andfådd men har inte ont, tack och lov! Känner oro över vätskan. På nätet står det att det är ett allvarligt, ibland livshotande tillstånd att samla på sig så mycket bukvätska, men det framgår inte varför det är farlugr. Vad kan hända?

Jag har en envis bloggföljare som "skäller" på mig (med glimten i ögat)för att jag inte inte tar kontakt med sjukvården och jag brukar lyssna på henne. Så även nu. Jag har ringt till Onkologavdelningen för rådgivning kring vätskan och de lovade återkomma när jourläkaren varit där och tagit del av min situation. Jag är rädd för att de ska säga att jag ska åka in och tömma 😩 Vill verkligen inte! Men jag gör ju det om jag behöver! Tror dock att dom kommer hänvisa till vardag och ordinarie läkare.

Ja fortsättning följer!

Ha en bra dag och var rädda om er ❤️

1 kommentar:

  1. Bra Carina att du ringde, så du får veta hur du ska förhålla dig.//Ullis

    SvaraRadera