onsdag 23 november 2016

På väg

in till sjukhuset och min andra kur, dos fyra. Grå och disig dag....passar bra att ligga i en sjuksäng hela dan 😊

Magen som varit spänd och svullen känns något bättre idag. Läkaren skulle ordna så att jag får tid för tappning i början av nästa vecka. Igår trodde jag inte att jag skulle kunna vänta så länge, men idag känns det som sagt bättre. Om bara den här vätskan kan försvinna! Den påverkar så mycket, hela mitt allmäntillstånd....ork och kraft, både fysiskt och mentalt. Läkaren sa igår att det "skick" jag är i nu är ungefär det bästa skick jag kommer att uppnå. Möjligen kan jag bli lite piggare om cellgifterna biter på tumörerna men cellgifterna kommer ju å andra sidan att göra mig tröttare och svagare på sikt. Jag hoppas att cellgifterna gör så att bukvätskan försvinner och att jag kan få energi nog att motionera mer igen. En vän till mig som också är allvarligt sjuk i cancer fick 6-9 mån av sin läkare för snart ett år sen och hon var ute och joggade här om dagen! 😊 Så fantastiskt underbart, trotsa alla hinder och bara ge sig fan på att det ska gå! ❤️

Jag önskar att jag hade lite mer "jävlaranamma". Det infinner sig inte! Jag går på sparlåga och har inte kraft och energi att ta tag i någonting fullt ut igen. Jag vill, tänker jag, men jag orkar inte. Jag försöker men orkar inte fullt ut. Vill ha tillbaks kraften, orken, beslutsamheten och the fighting spirit! Hur får jag tillbaks det? Tvinga mig själv att göra saker som jag tror är bra för mig? Det är det jag försöker men jag orkar inte hålla i.

Nu ska jag återta kontrollen över kosten, vilken jag slarvat med enormt mycket senaste tiden. Jag tänker inte ens berätta vilket skit jag tryckt i mig! Men jag behövde det! Jag behövde släppa taget en stund och bara äta det som föll mig in. Det mesta av det har inte ens varit gott....men jag undrar ju om det är detta slarv med skitmat som gör att jag mår som jag gör?? Inte alls omöjligt. Men nu så, är det nya tag med kosten! Ingen mer skitmat utan återgår till en kost som i huvudsak består av grönsaker, mycket råa sådana! Strypa kolhydrater igen, mycket nyttigt fett. Jag ska till stor del återgå till hur jag åt i våras när jag mådde som bäst och kroppen läkte! Det är absolut inga garantier för att samma resultat uppnås igen, men jag tror och hoppas att jag iallafall förbättrar förutsättningarna och att jag mår bättre!

Tankarna behöver modifieras lite också. Jag behöver fokusera mer på här och nu och ta tillvara på de perioder, dagar och stunder som är bra, som ger glädje och skratt! Skratt är helande och jag älskar att skratta! Och trots att jag är i den situation jag är i så kan jag skratta! Det bästa jag vet är när jag skrattar så jag får träningsvärk i magen. Jag behöver utsätta mig mer för såna situationer! 😂 Ska snart på Gardell, det är ett bra skrattillfälle 😂

Ja, hur begränsad tiden än är, mår jag bäst av att göra det bästa med här och nu! En del behöver ordnas, förberedas och bli klart inför framtiden, sen är det fullt fokus på här och nu!

Carpe Diem ❤️

2 kommentarer:

  1. ❤️ Minns alla våra stunder i bilen tor till Örebro, många skratt & förtroendefulla samtal. Härliga minnen! De galna upptågen med klassen, härliga tider! Kram Från Carmen

    SvaraRadera
  2. Ja det var både glada,trevliga och jobbiga stunder vi avverkade i bilen Carmen. Även om det var lite tårar med, så var det mest skratt! ❤️ Känns inte som 14 år sen.....stor kram ❤️

    SvaraRadera