torsdag 10 november 2016

Konsultation med Arcadia

Idag hade jag telefontid med läkaren Henning Saupe. Han hade gått igenom min journal och hans bedömning var att det som behövs just nu är att bromsa Ascitesvätskan. Han bedömer inte att Arcadia är något alternativ för mig just nu, så länge det bildas så mycket bukvätska. Inte så förvånande måste jag säga. Han hänvisade mig att återkomma när vätskeproduktionen minskat eller avtagit helt. Han föreslog ett protokoll bestående av mildare cellgifter i tablettform som kan skrivas ut av min läkare och dessa ska användas i kombination med de cellgifter jag får nu. Han ska skicka protokollet via mail så att jag kan ge min läkare det för påseende och hon kan ringa honom om hon vill. Det var hans förslag på det hela och han gav mig rådet att fylla på mycket protein då jag förlorar mycket av det när jag blir tappad på vätska.

Jag fick också rådet att fortsätta med strikt kost, strikt GI och att fortsätta med kosttillskott. Att stärka kroppen så mycket som möjligt....

Bara att vänta på att få mailet från Saupe och sen prata med min läkare och försöka få henne att skriva ut de läkemedel han föreslår. Ska bli spännande att höra hur hon tänker kring förslaget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar