tisdag 1 november 2016

Behandling nr 2

Vaknade kl 4 i morse och kunde sen inte somna om😖. Kände mig ändå pigg och mådde bra när jag gick upp kl 5:45. Sa hej då till Jocke och Amanda och drack en kopp kaffe. Var sen iväg och hämtade Emelie hos kompisen hon övernattat hos. De skulle åka bort så hon var tvungen att hämtas innan jag skulle iväg.

Taxin kom före utsatt tid och chauffören var supertrevlig och höll hastighetsbegränsningen 😊 När jag väl kom upp på avdelningen mådde jag jättebra, bättre än på länge, och kände mig också pigg. Behandlingen gick bra. Porten fungerade direkt och allt flöt på. Jag blev knappt trött av Tavegylen ens, kände av den en stund men inte så att jag behövde sova. Ägnade tiden till att skriva. Kl 13 kom både Jocke och Mikaela och 13:30 var jag klar. Gick hur smidigt som helst idag. Var inte ens irriterad vare sig på personal eller medpatienter.

Bredvid mig bakom en skärm låg en äldre finsk man och fick behandling. Han hade sällskap av en man och de pratade en hel del kan man säga. Det gick inte att undgå att höra vad de sa och de pratade med sköterskan om patientens svårigheter att gå ner i vikt. Så berättade han att han bara äter ett mål om dagen. Igår åt han bara en macka och två kanelbullar och drack ett glas juice! Det är så hans "måltider" ser ut!!!! Herre min je säger jag. Och så berättade han att han fick nog i sig det han behöver då han äter stora mängder vitaminer. Sköterskan bara hummade och sa jaha, nehe osv. Ja vad ska hon säga. Jag fick sån lust att lägga mig i, att säga "du ursäkta, men får jag ge dig lite råd kring det här med kost, näring och vitaminer?" Men det gjorde jag ju inte. Tror inte han varit mottaglig för det.

Nu blir det till att slappa en stund innan jag förhoppningsvis orkar följa med Emelie till stallet. Än så länge mår jag bra men börjar bli lite trött. Det tar om inte annat ut sin rätt att vakna kl 4 😜

Ha en fortsatt bra dag ❤️

1 kommentar: