tisdag 15 november 2016

Alternativmedicinska praktiken i Örebro

Åkte hemifrån 7:30 och lämnade Amanda i skolan. Åkte sen till Örebro och fick träffa tre helt underbara människor på Praktiken. Pernilla, som driver praktiken har hållit på med detta i många år och hon har en gedigen meritlista. Hon verkar vara mycket kunnig inom alternativmedicin och hon har även en skolmedicinsk läkarutbildning botten. Pernilla gav ett professionellt intryck och jag kände mig mycket väl omhändertagen hela tiden. Jag var där i 4 1/2 timme och blev ompysslad av alla tre som jobbar där, Pernillas fästman Fredrik och en anställd kille, Mattias. De scannade igenom mig med Vectorn, bioresonans för att se vart jag har belastningar och det gav utslag på lever och lymfsystemet framför allt, men även på andra ställen som i skelettet i ryggen. Inte helt otippat. Jag fick sen ett fotbad i 20 min som ska drivs ut gifter i kroppen. Efter det gick jag laserbehandling av lymfsystemet vilket tog ca 60 min. Det kändes mycket bättre i kroppen efteråt. Vi pratade också hälsa och kost. Kosten är inte alls som ketogen utan går snarare in för att äta råa grönsaker och frukt, frön, nötter och bra fett. Efter hand äter man också fisk och vilt. Det är en kost mycket lik den jag ätit förut fast jag tillagade maten. Rå kost ska man äta i 4 veckor för att ge kroppen maximalt med näring och viktiga enzymer som kroppen behöver nu.

Jag känner att jag velar fram och tillbaks kring vad jag ska göra och äta. Jag har haft svårt att välja en väg och hålla mig till den fullt ut. Jag har blivit påverkad av vad andra tycker och tänker och ändrar om och lägger till och drar ifrån. Och slarvar och fuskar....Nu känner jag att det är högläge att göra ett val, att bestämma mig för EN linje och hålla den. Det som landar bäst i magen är kosten med grönsaker. Min intuition säger mig att det är den vägen jag ska gå och det tänker jag göra nu! En kost bestående av frukt och grönt, nötter och frön, groddar, bovete och lite annat. Och att hålla kroppen basisk. Jag tänker ge detta en ärlig chans och jag tänker gå in för det till 100 %. Funkar det inte lär det visa sig och då kan jag pröva ketogen kost men det känns inte rätt just nu.

Pernilla har själv läkt ut en 7 cm stor cancertumör i bröstet med spridning i lymfsystemet med hjälp av den här kosten och de behandlingar praktiken ger. Pernillas tumör var trippelnegativ o h mycket aggressiv. Ytterligare en kvinna med aggressiv spridd bröstcancer läkte ut genom rawfood på 3 månader. http://www.frisk.n.nu/berattelser-ur-verkliga-livet

Flera på nätet berättar om liknande och jag känner verkligen att det är det här jag mest tror på. Grönsaker innehåller kolhydrater som omvandlas till glykos i levern men det är långsamma kolhydrater tillsammans med fibrer och enzymer som är välgörande och stärkande för kroppen och immunförsvaret, samtidigt som enzymerna påverkar cancercellerna direkt. Jag har ju fått god effekt av detta tidigare så jag kan få det igen. Känner mig taggad att ta tag i det här nu även om jag vet att det blir tufft.

Magen är ok idag och vågen visade nedåtgång i morse!!! Underbart!
Nu är Jag extremt trött och behöver sova! Ser fram emot i morgon då jag och Angelica ska till Sätrabrunn och få helkroppsmassage "från topp till tå" och middag. Det finns nog risk för att det kan bli nåt glad vin också! 😊

Dagens positiva:
- jag har fattat ett beslut som landat rätt i magen!

God natt på er och kom ihåg att kramas ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar