tisdag 15 november 2016

Kostplanering och lite annat

Idag ägnade jag förmiddagen åt att planera för ketogen kost. Det är extremt mycket fett som ska intas och det känns som att det blir en utmaning. Men det ska gå! Började idag. Trots allt fett jag ätit idag så har jag varit konstant hungrig. Men jag läste att det tar ett tag för kroppen att ställa om till fettförbränning och när den väl gjort det försvinner hungern. Bara att bita ihop med andra ord 😂

Jag ringde Alternativmedicinska kliniken i Örebro idag. Det är hon som driver den som läkt ut sin cancer, aggressiv bröstcancer med spridning till lymfsystemet. Vi gick inte in på detaljer i telefonen men vi bokade en tid och jag fick komma redan i morgon! Det ska bli så intressant och spännande att höra vad hon tänker, om hon tror att hon kan hjälpa mig och isåfall hur. Jag återkommer efter besöket 😊

När Jocke kom hem idag hade han med sig både Emelie och Amanda. Han överraskade mig genom att hämta henne bara sådär 😊 Han hade Amandalängtan han med 😊Tyvärr började jag må dåligt under kvällen. Började må illa, fick ont i magen och det kändes som magsäcken träck upp i mellangärdet. Blev liggande på soffan resten av kvällen men nu känns det lite bättre i magen iallafall.  Funderar på om det kan vara allt fett som blir för mycket för magen? Det var samma sak förra gången jag skulle ära sån här kost, då brakade magen ihop och allt det här med förstoppning och bukvätska startade. Ja jag ska prova ett tag till och hoppas verkligen att det inte är kosten som spökar den här gången.

Har varit lite slarvig med dagens positiva men här är dagens:
- jag mådde bra hela dagen fram till sen EM!
- jag promenerade 3 km i rask takt
- Amanda kom hit
- jag fick den största och bästa kärleksförklaringen jag kan få av Emelie idag ❤️
- fotona som Magnus tog är klara och de blev såååå fina. Lägger ut några här sen.

Go natt alla fina 💕

6 kommentarer:

  1. det kan absolut vara fettet som gör att kroppen känns konstig till en början. Jag dricker fett kaffe på morgonen med smör och cocosolja, då får man i sig en stor del av fettet redan från start. Låter vidrigt, jag vet, men när jag väl vågade prova så var det faktiskt gott! lent och fint för magen.. sen en tsk cocosolja i tele l kaffe under dagen så är det lättare att komma upp i fettmängden //Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fettkaffe drack jag också förut när jag åt LCHF. Det är helt ok 😊

      Radera
  2. Härligt positiv dag du haft. Du har verkligen fullt upp också. Jag får alltid magknip när jag ätit fet mat, tror det är vanligt. Även Taxol påverkar tarmslemhinnan och ger liknande besvär för mig. Har fått behandling idag och känner mig trött. Det verk också som jag "tjatat hål i huvet" på strålningsläkarna och det blir strålning av de lymfkörtlar som inte längre är förstorade. Ringde just planerare och naturligtvis har dom planerat in mig under den veckan jag ska åka till Gran Canaria och som SOS- international godkänt. Vi får se hur det blir med detta. Hoppas magsmärtorna ger. Ha det bra.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner också av behandlingen i magen och tror inte att ketogenkosten passar min kropp just nu. Jag hoppas verkligen att du kommer iväg på resan! Det borde gå att ordna....dom får helt enkelt planera om 😊 Klart du ska åka. När bär det iväg?
      Ullis, du borde prata med Pernilla på alternativpraktiken. Hon hade samma diagnos som du och är cancerfri idag! En mycket klok och kunnig kvinna som jag rekommenderar varmt.
      kram ❤️

      Radera
    2. Torsdag 8/12 bär det i väg till södra Gran Canaria som det ser ut nu. Dom ringde från strålningsenheten, förberedelserna görs innan resan och själva strålningen börjar efter att vi kommit hem. Känns så bra. Intressant med alternativ praktiken. Får verkligen fundera på det. Jag är bara så orolig att något ska krocka med cytostatika och strålning, det vill jag absolut inte. Jag skulle vilja ta Gurkmeja i kapslar men vågar inte riktigt. Trippelnegativ bröstcancer lär ska var starkt inflammationsdrivet och det borde vara bra med gurkmeja som är inflammationshämmande. Ha det bra.//Ullis

      Radera