lördag 19 november 2016

Håret börjar falla

När jag var på Sätrabrunn här om dagen fick jag massage från topp till tå. Hon masserade på rätt bra i huvudet och jag tänkte då att "tänk om hon får stora tofsar i handen". Det fick hon dock inte tack och lov. De senaste dagarna, kanske en vecka drygt, har jag haft en enorm klåda i hårbotten och det kan nog höra ihop med håravfallet. Här om dagen fick jag hår i händerna när jag drog dem genom håret. Tofsarna faller.... Jag hade ju tänkt att raka bort det när det började falla, men nu när jag väl är där så tar det emot. Jag väntar lite grann, tills det faller mer och börjar se stripigt ut. På måndag ska jag till onkologen och gå en snabbkurs i hudvård och kosmetika och hur man knyter sjalar på huvudet så det är ju passande 😊

Det här med att inte ha hår har sina fördelar! Man spar in på schampo, balsam och andra hårvårdsprodukter. Man slipper kamma sig och bekymra sig om frisyren. Frisyren blir inte förstörd av att ha mössa. Man blir inte blöt i håret när det regnar eller när man badar. Man slipper föna håret = man spar ström och bidrar mindre till klimathotet. Ja, ni ser,bara massa fördelar 😂 Men jag vill ha mitt hår kvar ändå. Det är en del av mig, en del av min identitet. Jag måste förhålla mig till att tappa det, det har jag gjort förut och det måste gå. Jag vänjer mig och blir ett med mina sjalar 😊

Ha en bra dag i spöregnet ❤️ Jag har hört att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder 😊Själv ska jag umgås med några av mina underbara nära och kära idag och på så sätt insupa lite ny energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar