tisdag 27 september 2016

Tragikomiskt

Idag har gårdagens besked börjat sjunka in lite mer och det känns lite tungt. Det är klart att det är skönt att tumörerna i skelett och lever är stabila men det är samtidigt lite tragikomiskt att känna lättnad och få gratulationer till två tumörer på äggstockarna 😳. Nä nu raljerar jag, men lite åt det hållet känns det. Ja det hade ju såklart kunnat vara värre, men att få fler tumörer är lika med större spridning, med högre risk för komplikationer....och framför allt blir det mer belastning på kroppen och immunförsvaret. Nu gäller det att jobba ännu hårdare för att boosta kroppen maximalt om jag ska lyckas vända den här utvecklingen. MEN jag vet inte hur mycket jag orkar! Börjar känna mig ordentligt trött och mentalt utmattad faktiskt. Den här magen och smärtorna gör det ju inte enklare heller. 

Just nu skulle jag bara vilja packa en väska, ta med mig Emelie och Jocke och åka låååååångt bort, till sol och värme och bara vara! Ligga i en solstol och läsa och bekymra mig över om jag ska doppa mig nu eller sen..... 

Idag var magen lite bättre på fm men nu ikväll har jag ordentligt ont igen. Men smärtan har ändrat karaktär och är mer lokaliserad i nedre delen. Jag vet att jag sagt det förut att jag ska ringa 1177 men i morgon ska jag verkligen göra det. Orkar inte ha ont längre. Men det känns ju som att det är på väg att ge sig emellanåt och då vill jag avvakta. Nåväl, nu är det ryggläge för resten av kvällen. 

Sänder massor med styrkekramar till min mamma som behöver dem nu ❤️❤️❤️

5 kommentarer:

  1. Skickar mina tankar och styrka till dig. Tufft för dig men du är en kämpe. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna. Ibland känns det inte som att jag är det men jag ska nog hitta tillbaks. Kram ❤️

      Radera
  2. Du fick en del att fundera på efter läkarsamtalet förstår jag. Hoppas du kunnat sova i natt. Jobbigt med smärtan. Vad sa läkaren om smärtan? Jag skulle tippa på att 1177 kommer att hänvisa till onkologen. Hoppas magen håller sig lugn nu och att du orkar kämpa på med kost osv. All styrka till dig nu.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon sa inte så mycket om den, förutom om att det kan bero på retningar i bukhinna och tarm från tumörerna på äggstockarna. Men det kan vara förstoppning också. Hon gick inte vidare kring det och tyvärr inte jag heller. Men det är bättre nu tack och lov. Kram

      Radera
  3. Hoppas magen håller sig lugn och/eller du fått hjälp. Det är inte bra att gå med smärta, det tar mycket energi och bryter ner både kropp och själ.//Ullis

    SvaraRadera