lördag 24 september 2016

Kryssning till Eckerö

Idag har vi varit med våra vänner Anna och Peter på kryssning till Eckerö! Det var en födelsedsgspresent till mig sen i mars, men vi kom iväg nu 😊 Förra gången vi hade bokat gick jag och fick rosfeber i armen så då fick vi ställa in. Det var nära den här gången också utifrån magen, men det gick bra ändå. Har känt av magen en hel del men det har varit ok.
Resan var jätte trevlig! Jättegod mat, viltbuffe! Inte nån höjdare att äta kött med tanke på magen men jag var ju tvungen att smaka och det var såååå gott. Trevlig underhållning var det med 😊 Vi funderade ett tag på om busschauffören var onykter då hon sluddrade lite när hon pratade och bussen vinglade en hel del. Vi konstaterade sen att det nog var så att hon var nykter men en urusel förare. 😖

Kl 22 var vi hemms i Sala igen. Alldeles lagom med allting. Den trevligaste kryssningen ever, som Jocke uttryckte det 😊 Tack Anna och Peter för en mycket trevlig dag och kväll ❤️




6 kommentarer:

  1. Härligt att du fick en bra dag, det behövde du i din tuffa situation. Hoppas magen är bättre.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja lite bättre. Kan iallafall röra mig utan att krevera 😊

    SvaraRadera
  3. Skönt att magen är bättre, hoppas det håller i sig. Du har inte feber?//Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte det. Nu i natt har det dragit igång igen 😟

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj, så jobbigt. Jag lider med dig och tycker inte du ska gå med denna smärta längre. Magsmärtor som inte går över är inget som kan nonchaleras. Ring 1177 för rådgivning är mitt tips. Jag tycker du ska ta tempen också. Har du ont i hela magen eller är det värre på någon punkt/sida?//Ullis

      Radera
  5. Smärtan flyttar sig lite, är mer och mindre intensiv och försvinner ibland. Har en tyngdkänsla i magen och har ökat 9 cm i omfång de senaste dagarna. I morgon får jag besked från min läkare om röntgen och då ska jag prata med henne om magen också. Tack för din omtanke ❤️

    SvaraRadera