lördag 3 september 2016

Total förvirring

Det finns ju olika grupper på Facebook och jag är med i en hel dröse 😊 Flera av dem är grupper för hälsa på olika sätt och där har jag träffat på tjejer som varit på Arcadia. Jätteintressant att läsa vad de skriver om behandlingar och så men många uppgifter är också totalt förvirrand!

Sen jag hamnade i den här branschen har jag fått lära mig att jag ska äta Aprikoskärnor då de innehåller Amygdalin, eller B17, vilket direkt angriper cancerceller. Så det har jag gjort, 30 kärnor om dagen efter konstens regler. Jag har också fått lära mig att äta mycket gurkmeja och C-vitamin då det också är bra mot cancerceller. Men nu får jag veta att budskapet från Arcadia är att det är verkningslöst att inta dessa preparat oralt utan de måste injiceras intravenöst för att ha effekt! Är det ingen av alla "experter" inom alternativmedicin i Sverige som vet det? ALLA rekommenderar ju att man ska äta stora mängder av detta!

Kosten som rekommenderas av och serveras på Arcadia är KETOGEN! Ketogen kost innebär minimalt med kolhydrater i alla former. Strikt LCHF. Mycket kött, fett och mycket LITE grönsaker!
Men allt det här med att kött är onyttigt då det innehåller ämnen som är cancerframkallande och som försurar kroppen då? Och alla uppgifter om cancerbekämpande ämnen som finns i olika grönsaker?
Jag har själv varit inne på att övergå till ketogen kost. En tanke jag haft är just att övergå till det om cancern börjar växa igen då det innebär att verkligen minimera ALLA kolhydrater. Men det är så många uppgifter som är motstridiga i allt det här så man kan bli totalt galen! Och på Arcadia serveras man frukt, vilket också är ett omdiskuterat ämne!

Några säger att man som cancersjuk inte ska äta frukt och bär och de menar att kroppen omvandlar ALLA kolhydrater till glukos, vilket blir till bränsle för tumörerna. Andra säger att det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater. Det finns något som heter Kiralitet och det är mycket förenklat frågan om vänsterhänthet och högerhänthet. Sockermolekyler i olika saker snurrar åt oliks håll och påverkar kroppen olika. Socker snurrar åt ett håll och göder cancer medan fruktos snurrar åt det andra hållet och påverkar inte cancer! Typ, mycket förenklat! Men det är samma snurr på grönsaker som på frukt så då borde man kunna äta både och? Eller ingen av dem! Ghaa!


Jag vet inte vad jag ska tro och tänka längre! Ska jag överge mina sparrisar nu och trycka i mig kött och ägg istället? Jag antar att det handlar om att bestämma mig för en linje och hålla den men det är svårt att göra val när det är så himla mycket frågor och motstridiga svar. Och hur i hela världen ska jag få svaren? De är ju olika beroende på vem jag frågar. Ibland känns det som att det vore betydligt enklare att ta cellgifter och bara förlita sig på doktorn 😂 Nä skämt å sido, men det är jobbigt med alla olika bud!

Det verkar också som att man får räkna med att man behöver åka till Arcadia flera gånger. Varje behandlingstillfälle är ca 2 veckor och varje vecka kostar ca 6500 euro = 62 200kr i VECKAN! Och det räcker inte med EN behandlingsvända utan det behövs fler! Jag läste om någon som åkt dit varje halvår under tre års tid. Det är enormt mycket pengar men hennes cancer är så gott som borta! OM man visste.......

Jag håller kvar vid min plan, att invänta röntgensvaren och sen konsultera Arcadia och sen får jag ta ställning!

Det blev inget möte med den kinesiska läkekvinnan idag tyvärr. Sj hade krångel på hög nivå idag vilket gjorde att hon fastnade på en tågstation. Men vi bokar in en ny tid npgon annan dag istället!

Jag fick kärt besök av faster Susse idag ❤️ Som vanligt när vi träffas blev det en salig blandning av samtal på gravaste allvarsnivå och skämt och välbehövliga gapskratt! Vet dock inte vad som hände när hon åkte för efter att ha känt mig ganska ok i kroppen fick jag jätteont och började känna mig sjuk igen. Kanske tog ut mig för mycket med allt skrattande 😂

För er som undrar kan jag meddela att det går allt bättre med katterna! De fräser fortfarande men de flyr inte, de äter och gosar och det är NÄSTAN så att de accepterar den nya nu! Hon får komma riktigt nära innan de fräser och vid några tillfällen har de varit på vippen att leka. Så det reder sig med det till slut 😊

Nu är det slarv med sömnen igen så jag skyndar mig att sova nu! God natt kära vänner. Hur vänster-eller högervridet det än är! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar