onsdag 21 september 2016

Fortfarande ont i magen

Blandade känslor kring magen! Det gör fortfarande ont så den känslan består och är inte så angenäm. Det positiva i kråksången är att magbesvären till 99,9% säkerhet beror på förstoppning och inte på vätska i buken! DET känns bra. Är livrädd för den där vätskan av flera anledningar men nu börjar jag som sagt känna mig säker på att det inte är det som orsakar magbesvären.

Jag har ställt frågan i en facebookgrupp om hur man snabbt och effektivt får bukt med förstoppning. Har fått massor med råd vilka bland annat är:
Stora mängder kokosolja, Pepparkakor, Vatten, Magnesium, Promenader, Banan, Plommon, Fikon, Aprikoser, Lakrits, zoonterapi mm.

Jag har idag ätit bara soppa, med undantag för lite grönsaker på kvällen, jag har ätit stora mängder magnesium, jag har tryckt i mig kokosolja, druckit mycket vatten, promenerat, druckit leverthe, masserat magen.....det möljer runt i magen och kniper som f-n men thats it! Lever på hoppet att det blir bättre i morgon annars måste jag ringa 1177 så att jag får hjälp. Är rädd att det går på tok för långt och då kan det bli riktigt illa. Har fått höra om akutoperation och grejer så nu jäklar vill jag ha fart på magen 😂

Fortsättning följer på detta trevliga tema 😖😖😖😘😘

9 kommentarer:

  1. Hej

    Rensa magen med
    Mixa 3 dl vatten med 10 cashewnötter, 5 torkade plommon och 12 msk linfrö och 1-2 msk chiafrön Häll i en skål och ät

    BÄSTA!

    Kram
    Isabel


    SvaraRadera
  2. Wow! 12 msk linfrön? Är det ens möjligt att få i sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej 😃

      Det skulle stå 1-2 msk

      Radera
  3. Du får nog vara lite försiktig med vad du drar i dig. Bara för att det inte är skolmedicin är det inte ofarligt. Har själv haft besvär med förstoppning vid cytostatikabehandling och har då tagit Omnilax som jag fått på recept. Har fungerat utmärkt kan jag säga. Hoppas det känns bättre i magen och att du annars hört av dig till 1177. Magen är inget att leka med!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag vet. Jag testar inte allt jag blir rekommenderad utan försöker sålla och vara realistisk. Det har dock blivit lite bättre så det går åt rätt håll. Kram

      Radera
  4. Hoppas att det börjat bli bättre. Många kramar 💕 / Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går åt rätt håll. Kram ❤️

      Radera
  5. Hoppas du mår bättre.

    SvaraRadera