måndag 5 september 2016

Tankar

Ibland kan jag fastna i tankar kring vad som är meningen med allt som händer. Sker allting av en slump, eller finns det ett syfte och en mening med allting? Vem har då skapat det? Är det naturlagar som styr, eller en högre makt som kan kallas Gud, Allah eller Jehova? 

Ödet? Finns det ett öde? Är vår väg redan förutbestämd? Döden! Vad händer efter döden? Lever anden eller själen, vidare i en annan form? 

Jag vet inte. Men jag vet att vissa människor får bära mycket smärta och sorg, kämpa och kriga medan andra till synes glider igenom livet tämligen smärtfritt! Ibland är det fruktansvärt svårt att förstå meningen med allt som händer och livet kan tyckas hårt och orättvist. Om det finns en Gud, hur kan han tillåta att barn svälter? Att det finns krig, våld, övergrepp och annat elände? Vad är det vi måste lära oss för att genomgå allt det hårda och svåra? Det är fruktansvärt svårt att förstå det ibland.....

Jag tror på en högre makt
Jag tror att själen lever vidare efter döden
Jag tror att det finns ett syfte med det som sker
Jag tror på ödet samtidigt som jag tror att våra liv ligger i händerna på oss själva
Jag tror att det finns en mening med livet
Jag tror att det finns högre syften än vi kan förstå
Ingenting sker bara av en slump! 


Everything on earth has a purpose
Every disease an herb to cure it
And every person a mission 
This is the Indian theory on existence



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar