måndag 19 september 2016

Magproblem och nya rutiner

Magen är som en spärrballong även idag! Och är öm och rent allmänt jobbig. Kniper ordentligt ibland med 😩 Nu tänker jag svära: förbannade jävla skit! Varför kan det inte bara få vara bra ett tag???? Det är nånting ta mej fan hela tiden! Är det inte det ena så är det det andra! Ghaaa! Blir så trött....
Och orolig med. Orolig över vad det är med magen. Jag hoppas och vill tro att det är konsekvenser av  "trög mage", förstoppning eller något sånt. Men eftersom cancermarkören ligger högt är jag rädd för att det är tumören i bukhinnan som bråkar och ställer till med en massa bukvätska. Jag tycker det är sååå jobbigt att inte veta. Jag behöver verkligen få en tid hos läkaren nu så att jag får ett besked. Är inställd på det värsta men vill VETA. Jag mailade onkologen idag och bad om en telefontid för att få provsvaret. Det brukar gå snabbare än att få komma dit....hoppas höra nåt inom de närmaste dagarna iallafall.

Ikväll har jag ägnat mig åt att skriva ner vad jag ska äta och dricka framöver. Försöker skapa rutiner igen, återgå till det jag gjorde förut och hålla mig strikt till det. Ska göra lite förändringar kring kosten, då jag ska dra ner på kolhydraterna. Jag har bestämt mig för att bli mer noga med kolhydraterna och jag ska ha två dagar i veckan då jag i princip nollar kolhydraterna. Det blir kanske inte helt ketogen kost men nånting ditåt. Jag ska upprätta rutiner kring kosten igen och sen se till att verkligen hålla mig till det!

Det är ju när jag "sköter mig" som jag mår bäst och så här som jag mår nu och har mått ett tag, vill jag verkligen inte må! Måste göra det jag kan för att vända det här. Att det ska vara så svårt att göra sånt man vet att man behöver och mår bra av! Märkligt....ja det handlar ju faktiskt om mer än så.....

Allt gott till er ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar