fredag 30 september 2016

Magen både bättre och sämre

Ja hur konstigt det än låter är det precis så det är. Kändes ganska ok i morse men som vanligt blev det  värre nör jag varit uppe en stund. Ringde 1177....och fick rådet att ta microlax och laxoberaldroppar samt alvedon/Ipren mot underlivssmärtorna. Min käre make åkte till apoteket och kom hem med medlen och en bukett blommor 🌹❤️❤️❤️. Jag ska inte gå in på detaljer men det var effektfullt 😊 Har nu tagit dropparna som ska verka under natten så får vi se hur det blir med den delen.

Men underlivssmärtorna är hemska och har blivit värre. Jag har varit envis som synden och inte velat ta alvedon/ipren. Jag har ju kämpat den här veckan med att BARA äta råa grönsaker och frukt, dels för att få igång magen men också för att skona levern. Så jag har druckit olika teer, gurkmeja, ingefära och har haft två vetekuddar, en mot ryggen och en mot magen, precis hela dagen. Det lindrar lite iallafall. Har inte haft någon aptit så jag har inte ätit på hela dan. Nu ikväll fick jag i mig sallad och varma grönsaker och magen blev som en spärrballong igen 😩
Underlivssmärtorna blev till slut outhärdliga så jag var tvungen att ta alvedon/ipren. Nu ligger jag med vetekuddarna och hoppas få sova. Är det inte bättre i morgon får jag åka till akuten 😖 Vill verkligen inte det! Vad ska dom göra? Ge mig smärtlindring? Ja, och konstatera varför det gör såinihelvete ont kanske. Men det är ju smärtlindring som kommer stå på deras agenda och jag skulle ju egentligen kunna pula i mig det hemma. Ja vi får se hur det är i morgon.

Önskar er en fin fredagkväll! ❤️❤️❤️

10 kommentarer:

  1. Du måste söka hjälp för dina smärtor, det kan vara mycket farligt med självmedicinering.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska göra det om det fortsätter idag. Kram

      Radera
  2. Oj så besvärligt och ont du har. Jag håller tummarna att din lördag blir mkt bättre än din fredag. Kramar och kärlek till dig ❤/sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag med ❤️ Kramar

      Radera
  3. Hoppas innerligen att du mår bättre idag!

    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge gör jag det men vågar inte ropa hej än. Ligger fortfarande kvar i sängen 😊
      Kram ❤️

      Radera
  4. Tänker på dig Carina och hoppas du fått hjälp.

    SvaraRadera
  5. Tack ❤️ Det är betydligt bättre 😊

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det bättre höll i sig hela lördagen och att du får en skön och smärtfri söndag. Kramar <3
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Skönt att det är bättre, hoppas verkligen det håller i sig.//Ullis

    SvaraRadera