torsdag 15 september 2016

CD-skiva med röntgenbilder

Idag fick jag skivan med röntgenbilderna!! Redan! Det gick väldigt snabbt måste jag säga. Hon sa att det skulle ta mellan en till tre veckor och det tog två dagar....fick dock inget utlåtande med men det hade jag inte väntat heller. Det får jag väl av läkaren förhoppningsvis nästa vecka. Jag fick bilder från samtliga röntgenundersökningar detta året, vilket jag beställde. När jag väl förstod hur jag skulle titta på bilderna så kan jag bara konstatera att jag har ingen aning om vad jag ser :-) Jag kan förstå vad som är ryggrad och jag ser vad som är lever och lungor men sen då? Förändringar och så vidare har jag ju ingen aning om hur de ser ut. Jag bestämde mig för att tolka bilderna som att alla tumörer var borta, så är det så bra med det :-) Tänk om....drömma och fantisera kan man ju alltid göra.

Jag tänkte att jag skulle be min läkare att visa mig hur jag ska tolka bilderna för att i alla fall med hjälp kunna se tumörerna, skillnaden mellan olika bildtillfällen osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar