tisdag 13 september 2016

Insamling

Mina fina tjejer startade för ett tag sen en insamling för mig på Facebook, med avsikten att hjälpa mig att finansiera alternativbehandlingar. Efter beskedet att cancern växer igen har det blivit mer angeläget att komma iväg till Arcadia i Tyskland och insamlingen har ruskats liv i igen.

I ärlighetens namn tar det emot att be om hjälp! Jag har alltid haft svårt att be om hjälp och detta är inget undantag. Jag känner dock att jag måste lägga de känslorna och stoltheten åt sidan om jag ska ha en chans att komma iväg innan det är för sent.

Siktet är nu inställt på Arcadiakliniken. Gruppen på Facebook går inte att dela här i bloggen men den heter Till vår älskade mamma och är utformad så här:

"Denna grupp är skapad för att hjälpa vår mamma som kämpar mot obotlig cancer.

2010 fick mamma bröstcancer och genomgick cellgifter, operation och strålning. 2015 upptäcktes metastaser i lever och skelettet vilket enligt sjukvården innebär att sjukdomen nu är obotlig. Den behandling som erbjuds i Sverige är cellgifter och strålning för att försöka hålla cancern tillbaka och medellivslängden i detta skede är 2-5 år. Mamma vill uppleva sina barn och barnbarn längre tid än så och har valt att söka alternativa behandlingsformer.

Mamma har under det gångna året lyckats hålla tillbaks cancern genom komplementär behandling, att själv ändra sin kost och livsstil men cancern har nu börjat växa.
Med alternativa behandlingsmetoder finns det flera kvinnor som överlevt spridd bröstcancer i många år, men de ekonomiska kostnaderna för detta är höga. Alternativ cancerbehandling får inte bedrivas i Sverige och måste därför genomföras utomlands och bara EN behandlingsperiod på klinik kostar ca 150 000kr.

Mamma behöver få hjälp av professionella läkare som kan ge henne den vård hon behöver och hon har sikte på en klinik i Tyskland, Arcadiakliniken. Där kan hon få hjälp att bekämpa cancern med metoder som kan få henne att överleva, att göra det möjligt för hennes 12-åriga dotter att ha sin mamma hos sig när hon växer upp, att hon ska få uppleva sina barn och barnbarn och kunna ta del av livet i ytterligare några år!

Vi behöver all hjälp vi kan få för att få behålla vår mamma en tid till. Vill du vara med och hjälpa oss? I så fall får ni gärna sätta in en slant via Swich till 0707356608 (Helén Eriksson).

Bjud in era vänner till gruppen, be dem dela gruppen och dela gärna själva så att fler hittar hit!

Mammas egna ord och hennes berättelse hittar ni på carenina1968.blogspot.com""

Jag vill att ni alla ska veta att jag är oerhört tacksam för ALLA bidrag i ALLA former,  allt ifrån kramar, läsare på bloggen, ett telefonsamtal, sms, blåbär och hallon, besök, tips och råd, omtanke, uppmuntran, en kopp kaffe. Ja ni förgyller min tillvaro allihop ❤️❤️❤️

8 kommentarer:

  1. Vad heter facebook gruppen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den heter Till vår älskade mamma

      Radera
  2. Så mycket värme! Fina och omtänksamma barn du har. Kärlek❤😍kram fr sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är underbara allihop ❤️❤️

      Radera
  3. Åh vad tråkigt att höra Carina! Jag hörde från Pamela igår så nu önskar och hoppas jag att alternativbehandlingen funkar! Stor kram ❤
    Konsult-Lotti från V-ås

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Lotti ❤️

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig mycket när jag läser vad dina döttrar skriver och vad du skriver. Du är en riktig kämpe! om jag kan hjälpa till lite så är det klart jag vill. Kramar Anna

    SvaraRadera