söndag 25 september 2016

Magaktuellt, helgen och boken Medial läkning

Magen spökar hela tiden, till och från. Svullen är jag, har öjat 9 cm i omfång de senaste dagarna. Ser ut som att jag är gravid i 7:e månaden. Kan det verkligen bero på förstoppning och gaser? Tveksamt....kanske är bukvätska iallafall. När jag trycker på magen känns det som att det flyttas omkring grejer där inne och jag har världens tyngdkänsla i magen när jag står upp. Mycket obehagligt är det och nu börjar jag bli riktigt trött på att må så här.

I morgon har jag telefontid med läkaren och får väl reda på då om jag har vätska i buken. De här magproblemen har ju blivit värre efter röntgen men det borde ju synts nånting redan då kan man tycka. Jag ska prata med henne om magen hur som helst, oavsett vad röntgen visat så får jag se vad hon säger. Kanske kan hon skriva ut nåt dundermedel eller så får jag ringa familjeläkaren.

I lördags var det städdag här i Ljömsebo och på vår lott låg att sätta ner reflexpinnar efter vägen. Det blev verkligen höstigt när de var på plats, även om det idag var 19 grader mitt på dan. Jag och Jocke åkte till Strängnäs på eftermiddagen och köpte en tvättmaskin. Vi ska göra i ordning en tvättstuga och vill ha en lite större maskin än den vi har. Vi hade tidigare tvättmaskinen i köket och efter vattenskadan står den under tak utomhus. Ska bli skönt att få in den igen nu när det börjar bli mörkt och kallt.

Jockes bror har varit här i helgen och hjälpt oss att sätta upp innertaket i uterummet. Hälften blev klart och det blir sååå fint. De slet på bra med taket i många timmar och vi är sååååå tacksamma för hjälpen. Tack goa Hanse ❤️

Jag har börjat läsa en ny bok som heter Medial läkning, en bok om kostens betydelse för kroppens läkning. Den är kontroversiell på ett sätt, samtidigt som mycket i den stämmer väl överens med AntiCancer-boken. Det som är mest kontroversiellt av det jag läst hittills är att författaren rekommenderar att äta stora mängder frukt och grönt! Frukt ratas ju hårt annars i de flesta kretsar, både inom alternativmedicin och LCHF. De menar att fruktos förvandlas till socker i kroppen, likväl som vilka kolhydrater som helst och ska därför starkt begränsas. Författaren menar att det inte stämmer och hänvisar till vad vi åt förr i tiden. Mest frukt och grönt och lite kött och fett. Tvärt emot LCHF alltså! Han skriver om livsmedel man blr undvika helt och där i ingår bland annat rapsolja och ägg! Två ingredienser jag äter en hel del av, som han hävdar är STARKT inflammationsdrivande och olämpliga att inta om man är sjuk.

Ja det finns en del att fundera över när det gäller kosten. Men den här boken överensstämmer mycket med Anticancer som sagt var och jag tilltalas den kost som rekommenderas. Ska nog följa ett detoxprogram som rekommenderas, vilket innebär att äta råa frukter och grönsaker under 28 dagar för att rensa ur gifter ur kroppen, driva ut inflammationer och stärka immunförsvaret. Programmet ska vara bra för matsmältningen står det och det behövs ju just nu! Det känns märkligt att äta så mycket frukt bara, som jag varit restriktiv med så länge. Började redan idag med att äta en banan, en mandarin och ett äpple 😂 Jäklar vad gott det var!!!

Nu är det dags att natta mig så jag säger god natt och sov gott. ❤️ Håll en tumme för så bra besked som möjligt i morgon är ni rara 🌸

1 kommentar:

  1. Håller alla tummar för att du får ett bra samtal med läkaren idag. Tror nog att hen vill träffa dig och känna på din mage.//Ullis

    SvaraRadera