lördag 25 november 2017

En ok dag som blev bra

Idag har vi haft huset fullt större delen av dagen. Jockes bror Hanse, Emma och svärmor kom på förmiddagen och var här i några timmar. Amanda fick åka med dem hem sen på eftermiddagen. Vi spelade spel, fikade och åt mat. Jocke gick hjälp av Hanse att flytta på disk- och tvättmaskin. Jag var inte på toppenhumör idag heller men det var mysigt att ha dem alla här. Mår alltid lite bättre när jag har nära och kära omkring mig och framför allt när jag mår dåligt, så spelar det roll.

Emme var på date med pojkvännen i kväll och sover över hos honom. Dom firar tvåmånaders dag idag och var ut och åt mat ❤️. Jocke och jag hamnade i soffan och jag har sovit större delen av kvällen..... börjar bli en vana 😏.

Har tittat på nätet lite mer om Frötuna gård som jag ska till på måndag. Verkar vara ett ställe helt i min smak. Längtar verkligen dit och hoppas att det blir en bra vecka. Jag kommer att stänga av min telefon under hela tiden jag är där. Det finns ingen radio och tv på rummet. Jag ska verkligen gå in för att bara vara. ”Dumglo” som Owe säger! Han säger att jag ska ”vegitera”, alltså vara som en grönsak och bara glo rakt ut. Låter kanske inte jätteroligt men fy fan vad det låter skööööönt! Kanske kan få bort lite brus.....

Jag tittade på Frötunas kalendarium och såg att de har en hel del aktiviteter man kan delta i underlåter. Bland annat har de en tyst helg! Man åker dit i tre dagar och bara är tyst! Man kan delta i meditation, promenera, bada i deras bad, hamam mm och äta tre måltider om dagen. Allt i tysthet. Det vill jag prova nån gång. Var inte svindyrt heller, så det ska jag verkligen göra. De hade yoga också och andra grupper olika helger. Det verkar som att de har hästar och att det finns möjlighet att rida. Om det gäller för oss nu under veckan vet jag inte men det vore underbart att få rida ut i skogen en stund!

Det tar extremt mycket energi av mig nu att gå och grubbla, fundera och oroa mig. Jag är såååå trött och fast jag sovit flera timmar i soffan kommer jag nog att somna som en stock när jag släcker. Apropå sömnen har den återgått till sitt normala läge igen, som det var förut, innan morfinabstinensen. Nu somnar jag gott när jag försöker sova och sover hela natten men undantag av något toalettbesök ibland. Vaknar ofta tidigt, vid 06-tiden, men det gör inget. Tycker det är mysigt att gå upp när det är mörkt och tyst. Men före kl 06 behövs inte 😊.

God natt och sov gott ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar