lördag 18 november 2017

Barnbarnsmys

Vaknade i morse efter en god natts sömn. Sov ända till kl 8:15 och tyckte att jag mådde bra. Även efter frukosten mådde jag bra och tog kontakt med Sandra för att få låna barnbarnen några timmar. Redan i bilen på väg för att hämta dem började jag få ont i magen. Inte jätteont men tillräckligt för att jag skulle känna mig dålig och ha brist på energi. Så typiskt! Jag ville verkligen ha en bra dag med barnen! Jag ville verkligen njuta av att vara tillsammans med dem och att vi skulle ha kul tillsammans en stund. Jocke var med och vi åkte till loppis och köpte ert spel. Åkte hem till oss, bakade pepparkakor, åt lunch och spelade spel. Eller skulle spela spel. Det fattades greker till spelet så det gick inte att spela. Barnen tyckte iallafall att det var kul att baka och det var med hög koncentration de dekorerade kakorna med kristyr och strössel. Det var mysigt att rå om dem en stund men jag hade såklart önskat att jag inte hade så ont. Vi åkte hem till Angelica en stund och fikade och hon bjöd på marängswish! Ja, sen var eftermiddagen slut och det var dags att återlämna de små liven. De var glada över att ha pepparkakor med sig hem att bjuda på och jag tror de var ganska nöjda med dagen, min mage till trots.
Hög koncentration vid dekoration 😊
Vet inte varför jag har såååå ont i magen idag. Jag har tydligen haft det tidigare efter tappning säger Jocke. Märkligt att jag inte kommer ihåg från gång till gång hur jag brukar må. Nu hoppas jag att det går åt rätt håll, att smärtorna ger sig och att det inte fylls på mer vätska 🙏.

Fick en kallelse till kvinnokliniken med pisten idag. Ska träffa självaste Lars Henning! Den läkaren som gjorde den allra första Buktappningen på mig och som jag var så ARG på när jag var inlagd då. Tyckte han var otrevlig, arrogant och en stor idiot! Fick ju höra av andra att han var sååååå bra och omtyckt och ingen kunde förstå hur han hade kunnat bemöta mig så som han gjorde. Men till och med sköterskorna reagerade så det var inte bara så att jag var överkänslig och överreagerade. Ja, honom ska jag iallafall få träffa igen. Det känns ok fast det är han för jag VET att han är jäkligt duktig. Får hoppas han har lärt sig något om bemötande också 😊.

Nu ska jag försöka sova. Har sovit hela kvällen i soffan och magen gör så ont nu, så jag är rädd för att få ligga vaken. Räkna får och andetag kanske funkar med lite tur.....

4 kommentarer:

  1. Hoppas du sovit gott även i natt och att smärtan i buken försvunnit. Hoppas du får ett bra möte med läkaren på kvinnokliniken, tänk inte på det som varit, tänk att det blir bra. Kram//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker tänka så. Vet att det är en jätteduktig läkare!
      Sovit gott men vaknat ofta pga ont i magen. Lika ont idag, om inte värre. 😩
      Kram

      Radera
  2. Så fint att få vara med barnen. Jag förstår verkligen att du vill vara med dem. Jobbigt att magen krånglar, förfärligt att ha ont. Bra att du får träffa en erfaren och kunnig läkare.Se förbi hans träiga bemötande nu och försök att få ur så mycket du kan från honom. Hoppas att du mår bättre idag. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att vara med barnen! Ger energi och kärlek ❤️
      Ja jag tänker så Annika, att det är en bra läkare som kan sin sak, det är viktigt förstås! Kram

      Radera