måndag 5 oktober 2015

Provtagning

Inför läkarbesöket på onsdag ska jag ta prover. Valde att åka till Sala sjukhus för att det skulle vara närmre och gå fortare. Nu har jag varit här en timme och inte en droppe blod har dom fått ut. På LAB var dom tre stycken som försökte och totalt har dom stuckit mig 7 gånger i armvecket utan resultat. Nu har dom skickat mig till medicin för att sköterskan ska prova att använda venporten! Hon behövde gå in i journalen för att se vilken nål hon ska ha, en lång eller kort! Jag AVSKYR att bli stucken i porten! Det sitter nog kvar sen förra gången jag var sjuk, då dom träffade en nerv 70% av gångerna. Det gjorde så fruktansvärt ont och nu är jag livrädd för att bli stucken där. På onkologen är dom superduktiga, dom sticker i venportar hela dagarna, men det gör ont ändå.

Nu skulle jag behöva ett gäng valium känner jag!! Usch! Kollar efter flyktvägar, får se om jag sitter kvar när sköterskan kommer!

2 kommentarer:

  1. Fy tusan vilka prövningar du får gå igenom! Du är minsann en Viking <3 kram på dig!/Pia

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar är värre än andra:-) kram ❤️

    SvaraRadera