tisdag 13 oktober 2015

Besked från onkologen

Idag ringde en sköterska från onkologens dagvårdsavdelning, där jag får mina behandlingar. Hon berättade att cancermarkörprovet var klart nu och att det hade SJUNKIT från 87,2 till 60,2! Jag blev såååå glad! Det går åt rätt håll!!!! Levervärderna är normala och cancermarkören minskar! Det kan ju inte bli bättre :-)

Sen informerade hon mig om att jag INTE kommer att få en tid hos dr David. Min doktor lät hälsa att om jag behöver kostrådgivning ska jag gå till en dietist, inte till David! Ok, jag lägger ner det där för nu. Jag tror jag har koll på kosten ändå och det finns andra att fråga. Det skulle dock vara bra att rådfråga honom om kosttillskott.... Kanske ska söka kontakt med honom utanför sjukhusets inblandning....

Jag sa till sköterskan att jag vill ha en Second opinion i Uppsala. Frågade oxå om mina rättigheter att byta landsting? Hon sa att jag har rätt till det men jag får stå för sjukresorna dit och om jag behöver bli inlagd sker det i Västerås. Hmmmm, det där med valfrihet! Jag avråds från att köra bil samma dag jag får behandling då jag får medicin som gör mig extremt trött. Om jag inte har någon som skjutsar mig får jag åka sjuktransport, vilket kostar 100kr. Taxi till Uppsala lät ju inte stanna på 1000- lappen. Blir alltså minst 3000kr i månaden. Jora, man har rätt att välja fritt :-/ .

Nu har jag varit på Bibblan och beställt boken Överlista din cancer. Nu bär det av till Yogan!

Carpe Diem ❤️

11 kommentarer:

  1. Hurra va bra!!! :D så härligt att det går åt rätt håll! Du är så duktig med kosten, önskar att jag hade lite av din envishet ;) jag tycker du kan vara lite wild and crazy och kontakta den där David ändå, vad kan hända mer än att du får ett nej liksom :P
    Kramen <3 /Pia

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt att jag kan göra det Pia. Ska googla på honom tänkte jag :-)

    SvaraRadera
  3. Du är grym mamma! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  4. Sååå roligt att värdet sjunkit, Carina!!!
    Stor kram ♡ / Elisabet

    SvaraRadera
  5. Tack och stor kram till dig. Saknar dig på jobbet ❤️

    SvaraRadera
  6. Härligt besked!

    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. 💛💙💜💚❤️ /cattis

    SvaraRadera