onsdag 21 oktober 2015

Balsam för själen


Idag var jag och Emelie till Angelica och tog  hand om hennes hästar. Emelie red på den stora hästen, Chanel och jag körde den lilla, Cornelia! Vi red ut en timme och det var sååå härligt. Ute på landet, grus- och gräsvägar, lukten av skog och höst, och häst! Det enda som hördes var hästarnas hovklapper och hjulen i gruset. En timmes "bara vara"! Underbart ❤️
På kvällen fylldes själen på med ännu mer balsam! Min käre make har gått in för att lära sig massage, så att han ska kunna ge mig det på ett avslappnande sätt. Det är så underbart skönt och verkligen skönt för både kropp och själ. Tända ljus, en sprakande brasa, avslappnande musik och härlig lugnande massage, kan det bli så mycket bättre?

Sen jag blev sjuk igen har jag fått en annan, eller djupare tro och förståelse för vikten av själsligt, psykiskt och känslomässigt välbefinnande. Min övertygelse är att om kroppen ska ha en möjlighet att läka behöver även själen vara i balans. Stress, negativa energier, frustration, irritation, ilska och rädsla är negativa känslor och skeenden i kroppen, som försvårar eller till och med omöjliggör att kroppen kan läka ordentligt. Kropp och själ behöver lugn och ro, harmoni och balans, ying och yang! Jag är inte framme ännu, men jag håller på att göra mig av med negativa energier som stör och påverkar mig negativt. Det känns gott. Dock upplever jag att cellgifterna påverkar mig negativt, både fysiskt och psykiskt så till vida att jag känner mig på uruselt humör dagarna efter behandling och känner mig stressad över att det är så. Jag känner ett sånt starkt inre motstånd till cellgiftsbehandlingarna och det känns svårare och svårare att ta dem. Egentligen vet jag inte vad som gör att jag inte tar steget redan nu att avsluta behandlingarna. Eller jo det vet jag ju, jag är rädd för att tumörerna ska börja växa lavinartat och sprida sig på fler ställen. Jag vågar ännu inte fullt ut lita på att jag kan läka på andra sätt, inte fullt ut, tydligen!

Jag har sedan jag blev sjuk igen  träffat på flera underbara människor som hjälper mig mycket när det gäller att känns tro och hopp, trots sjukvårdens dödsbud. De har hjälpt mig att börja våga tro på att allt kanske inte behöver vara slut om ca två år. Har jag sagt det förut? Hur som helst så söker jag fortfarande information som kan stärka min övertygelse och som ska ge mig modet att våga "hoppa".

God natt och sov gott alla fina människor där ute ❤️

5 kommentarer:

  1. Kram Carina 💖 Hejar på dej. Kram Airi

    SvaraRadera
  2. Kram Carina 💖 Hejar på dej. Kram Airi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig Airi ❤️ Kul att se dig här :-)

      Radera
  3. Härligt att höra att Emelie och du hade en härlig dag tillsammans med hästarna sånt är även bra för själen. Njut av massagen (var har han lärt sig det ?finns fler som behöver en lektion). Ta väl hand om dig älskar dig mitt hjärta ! Kramar mor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha att ha kvalitetstid tillsammans är ovärdeligt ❤️
      Han har lånat böcker på biblioteket som han läst och läst och läst och nu har han börjat öva! Jag "får lov" att vara försöksperson varje dag! :-) Kram ❤️

      Radera