måndag 5 oktober 2015

Prov taget

Jag rymde inte från sjukhuset utan stannade snällt kvar och blev stucken. Sköterskan stack i venporten och det gjorde inte ett dugg ont. Dock inte en blodfroppe behagade komma. Hon frågade om det var ok att hon gjorde ett försök i armen, vilket jag sa att det var. Och trot eller ej men hon träffade rätt direkt. Hon talade om att venen går lite snett och så visade hon mig hur man ska sticka. Så att jag kan tala om det om dom inte får ut blod någon annan gång! Jag var så tacksam när jag gick därifrån, 1 1/2 timme senare!

Sen jobbade jag mellan 11-16. Tiden går extremt fort när man jobbar halvtid. Hinner ju bara dit och så är det dags att åka hem igen. Men det är roligt att jobba! Jag älskar verkligen mitt jobb.

Åkte hem och lagade mat till familjen. Jag hade kålsoppa klar till mig. När jag stog där och lagade mat så bestämde jag mig för att äta av den jag med! Jag veeeeeet, jag har fuskat flera gånger på några dagar, men jag var tvungen! Lagade mat som jag älskar och vare sig kunde eller ville låta bli! Åh så gott det var. Och inte alls mycket kolhydrater men det var KORV! Korvgryta med falukorv, bacon, grädde och ketchup (!). Jag gjorde bönpasta till mig. Och så gjorde jag en röra med falukorv, krossade tomater, purjolök, majskorn, ost, grädde, svartpeppar och curry. I en gratängform och in i ugnen 20 min! Det är såååå gott! Och faktiskt inte alls mycket kolhydrater men annat jox som inte är så bra. Men jag måste unna mig ibland, annars blir jag galen. Har bestämt mig för att äta julmat på julafton och gissa om jag längtar :-)

Nu ska jag ut och hjälpa maken med att flytta på 3,5 kubik björkved! Ha en trevlig kväll ❤️

2 kommentarer:

  1. 3,5 kubik björkved låter ju verkligen som ett klart valbart alternativ efter en god middag, eller?! :))
    Hade hoppats på att du låg i soffan och frossade choklad med nötter:)
    Nåja, bara du är nöjd och belåten så.
    Du måste kolla den kinesiska quinnan som forskade fram malariamedicin utifrån att gå tillbaka till gamla, okonventionella sätt att läka kroppen på👍
    Jag kommer f-n bli bra på det här med kost och hälsa tack vare dig 😘
    Dock bara i teorin, dessvärre 😂
    Ses i mörra 😃

    SvaraRadera
  2. Blev inte hels vedhögen idag, får ta resten i morgon :-)
    Ja du det här med kost och läkemedel är hur stort som helst att förkovra sig i. Jag börjar ha samlat ihop tillräckligt snart för att kunna fatta beslut om hur jag vill fortsätta leva mitt liv!
    Ja vi ses i morrn! ❤️

    SvaraRadera