torsdag 22 oktober 2015

Ibland blir jag så less

på den här maten jag äter. Fantasin flödar inte direkt och det är få rätter jag tycker är riktigt goda. Idag hade jag tänkt ge kikärtsbiffar en ny chans då jag misslyckades förra gången. Men nu ger jag upp! Det är omöjligt att få dem att hålla ihop, blir bara en sörja! Usch idag känns det motigt att äta "rätt"! Viktminskning allra helst! Måtte resultatet bli över förväntan i december så att det blir värt allting. Så, nu har jag gnällt färdigt!

Behandling i morgon igen. Första dagen idag på länge som jag har mått bra och i morgon ska nya gifter pumpas in och sänka kroppen igen :-/. Nä fy vad negativ jag känner mig i kväll! Känner mig på dåligt humör, trött, grinig och gnällig! Kanske bäst att dra nåt gammalt över mig och vara tyst! Ska läsa i boken jag lånat och hoppas få lite inspiration!

Go kväll ❤️

9 kommentarer:

  1. Hej! Imorgon är en ny dag,nya tag.💖. Vad för slags kost äter du?/ Airi

    SvaraRadera
  2. Ja tur är att det kommer nya dagar när det blir såna här skitdagar :-)
    Jag äter vegetariskt, näst intill vegan. Undviker socker, snabba kolhydrater, mejeri- och animaliska produkter men gör undantag ibland. Äter fisk och skaldjur ibland, nån skvätt grädde eller gräddfil..... Men mest grönsaker! Blir skittråkigt emellanåt! Längtar efter KORV :-)
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag brukar kika in i bland på din blogg och läser lite om din kost. Jag har lagt om min helt och det pga. lathet. Bor själv och är så less på att laga mat.

    Allt det här jag skriver om, vet du säkert mer om än mig. Men delar ändå med mig,

    Jag har köpt mig en sån här och det är det bästa på år och dag i inköp

    http://www.icahemma.se/blender-smoothie-twister-svart-obh-nordica-p-28997-c-596.aspx

    I ena bägaren så mixar jag; 1 banan, ett äpple, 1 apelsin, en stor bit ingefära, en rå rödbeta, en halv färsk chili, frysta bär och juice i det.

    I den andra; antingen broccoli eller grönkål, en morot, en rå rödbeta, en stor bit ingefära, en grön och en röd chili, några vitlöksklyftor, några matskedar hampafrön (apotea.se)...Kefir...sen när jag slår upp det i glas och har druckit nästan allt så blandar jag i en tesked antingen spirulina eller chlorella (svenskhalsokost.se)

    Jag gillar det som är starkt kryddat..men man kan blanda i grekisk youghurt i röran i glaset, så tunnas det starka ut.

    Allt det här är så gott och mättande och näringsrikt. Har gått ner nåt kilo på kuppen, omän tanken aldrig var så.

    I kylen har jag alltid en tillbringare med mixad stor bit ingefära och en citron som jag har skalat och mixar med ingefäran..sen fyller jag på vatten..börjar varje dag med ett stort glas som jag värmer först och har i en klick honung.

    Ekologisk cocosolja är kanon också att äta och steka i.

    Den här soppan gör jag ibland och steker kycklingfileer i bitar och har i.

    http://www.ica.se/recept/kikartssoppa-med-spenat-och-fattiga-riddare-715767/

    Här på sidan så står det om hampafrön bla.

    http://kurera.se/at-dig-frisk-med-nya-supermaten/

    Hälsningar
    Ingrid Strömgren i Östersund

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket Ingrid! Behöver alla tips jag kan få :-) Ska prova dina förslag, det låter jättegott. Stor kram till dig ❤️

    SvaraRadera
  5. Kurera.se är en sida jag missat och den är ju superbra! TACK :-)

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du ville se vilka hyss jag har med min kost nuförtiden :-).

    Jag ser att du lagt ut massor med bra recept nu.

    Här kommer ett tips till på jättegod och enkel glass att göra själv.

    5 dl grädde
    1 burk kondenserad mjölk
    Tex, hackad choklad
    Frukter
    Krossad hård saltlakrits..

    Vispa grädden tills det blir toppar på den och blanda sen i den kondenserade
    mjölken.
    Blanda sen i det som önskas. Häll hela härligheten i en tom glassbytta och in i frysen. Behöver inte röras om under tiden. Låt frysa minst 6 timmar.

    I går gjorde jag den här glassen och använde osötad kondenserad mjölk. Smaken blev så god, som kolaaktig och jag hade inget mer i som smaker.

    Natthälsningar
    Ingrid i Östersund

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket :-)
    Jag har länge velat bygga ut bloggen med lite recept och kostinfo men har inte den tekniska kunskapen. Har fått hjälp nu :-)

    SvaraRadera
  8. Hej igen :-)
    Jag fortsätter den tråden, omän det blir långt ner här för dig *ler*.
    Nätet är fantastiskt med att leta kunskap om det mesta. Som för dig och mig som vill äta så nyttigt som det bara går. Jag hittade nyss den här länken och själv så har jag både Spirulina och Shlorella (svenskhalsokost.se,,billigaste för båda)

    http://stegforhalsa.se/klorofyll-ett-fantastiskt-naturlakemedel/

    Morgonhälsningar från Östersund
    Ingrid

    SvaraRadera