torsdag 8 oktober 2015

Behandling idag och lite annat

Jag fick min behandling idag och allt flöt på bra. Min läkare hade missat att skrivs ut betapred och Tavegyl samt att info mig om att jag skulle ta dessa hemma en timme innan behandlingen. Då hade jag besparat mig en timme på sjukhuset. Det får bli nästa gång istället.
Jag hade sällskap av min vän Isa under hela behandlingen. Jag var nog inte såååå trevlig, vart supertrött av Tavegylen och sov en del. Sandra kom också en stund ❤️

Vi pratade om att jag lagt om kosten och att jag gått ner i vikt och mår bra. Sköterskan som behandlade mug hörde detta och frågade om vad jag äter. När jag berättade det för henne sa hon "ja men då skulle ju du träffa David!" Ja, jag föreslog det för min läkare sa jag, men det föll inte i så god jord. Sköterskan var mycket proffsig på att hålla sig neutral :-)

Efter behandlingen lunchade jag med bror min. Det var mycket trevligt. Kul att träffs då det inte blir så ofta. Tack bror för maten och en mysig pratstund :-).  Efter det åkte jag till Erikslund och gjorde av med pengar på kläder och smink. Köpte giftfritt, 100 % ekologiskt smink. Nej, det vart INTE billigt! Men jag får använda det med andakt :-)

Hämtade Jocke på hans jobb och åkte sen och träffade en fd arbetskamrat som ville ge mig ett armband, med texten FIGHTER. Så gulligt av henne ❤️ Tack ❤️
Åkte hem och hämtade Emelie, åkte in till Sala och käkade med mamma och pappa ❤️ Vi var till Mat & Prat. En mysig restaurang. Jag åt en sallad och en vegetarisk hamburgare med salladsblad istället för bröd. Det var jättegott! Tack mamma och pappa för maten och en mysig pratstund.  ❤️
Inte varje dag man blir bjuden på mat två gånger samma dag :-)

God natt och sov gott ❤️

2 kommentarer: